نوبت به نگهبان بام ایران رسید.

  ديروز، همزمان با 12 ارديبهشت – روز معلم – طبيعت زيباي بختياري يكي از معلم هاي دلسوز محيط زيست كم‌نظيرش را از دست داد. باورتان مي‌شود؟ [تقصیر من چیه رفرنس اصلی اینجوری نوشته]مهندس هومان خاكپور، بي شك يكي از كارشناسان باتجربه و دلسوز منابع طبيعي كشور است كه ثمره‌ي سال‌ها تجربه‌ي خود را در قالب انديشكده‌ي مجازي‌اش با عنوان " ديده بان طبيعت بختياري" به عموم مشتاقان پرشمارش هديه مي‌داد. اما شوربختانه بايد اعلام كنيم كه پس از تارنماي مهار بيابان زايي، اينك نوبت به ديده بان طبيعت بختياري رسيد تا به محاق رفته و اهالي سختكوش چهار محال و بختياري از ارتباط مستقيم و بي واسطه با انديشه هاي اين معلم فرهيخته و باتجربه خود محروم شوند.
    واقعاً چرا؟ چرا نبايد سازمان‌هاي مسئول در حوزه منابع طبيعي و محيط زيست كشور اعتراض رسمي خود را به اين روند اعلام كنند؟ مگر نه اين است كه يكي از وظايف مهم اين دو نهاد، افزايش آگاهي رساني در حوزه محيط زيست و منابع طبيعي است؟ و مگر نه اين است كه امثال هومان خاكپور و محمد درويش به صورتي داوطلبانه داشتند بخشي از اين مسئوليت را انجام مي‌دادند. چرا نبايد يكبار و براي هميشه خشم خود را از فيلترينگ وبلاگ هاي علمي اعلام داريم؟

    

برگرفته از تارنمای انجمن اعضای هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع


مدتی بود که تشکراتم را محدود کرده بودم ولی لازم شد که این تشکرات مجددا انجام شود.

پس بر خود لازم می دانم از کلیه دوستانی که درامر فیلترینگ و حذف تارنمای دیده بان بختیاری از فضای مجازی کشور دخالت داشته اند صمیمانه تشکر کرده و از خداوند بزرگ برای ایشان اراده ای قوی در دستیابی به اینترنت حلال را خواهانم.

در ضمن از کلیه محققینی که در امر پیش بینی تبحری دارند درخواست می نمایم مدلی را توسعه بدهند که بتوانیم از این به بعد زمان فیلترینگ تارنماها و وبلاگهای بعدی در زمینه محیط زیست را پیش بینی کنیم.


خبر تکمیلی:

به نوشته سایت انجمن در یک خبر تکمیلی : خوشبختانه در کمتر از 24 ساعت با پیگیریهای به عمل آمده و به خصوص همراهی و حمایت مدیر خبرگزاری ایسنا در شهر کرد ظاهرا مشکل فیلترینگ سایت دیده بان بختیاری حل شده است.



فعلن تشکرات کار خود را کرد. نکرد؟