۱۷ کشور و نهاد بین‌المللی؛ میهمان کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم در تهران

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم به عنوان بزرگترین رویداد اقلیمی دوره‌ای منطقه با حضور حدود ۱۲ کشور و پنج نهاد بین‌المللی به میزبانی سازمان هواشناسی کشور در تهران برگزار می‌شود.  ... “۱۷ کشور و نهاد بین‌المللی؛ میهمان کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم در تهران”

Continue Reading ←

نباید اجازه داد در بستر رودخانه پروژه‌ای را اجرا کنند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: آنچه امروز مد نظر است بحث حدنگاری مناطق مختلف دریایی است و باید بپذیریم که از حیث ادبیات حقوقی و قضایی منابع غنی و مکفی در این حوزه نداریم و در حوزه دریاها شاید نیاز به قوانین مختلف داشته باشیم  ... “نباید اجازه داد در بستر رودخانه پروژه‌ای را اجرا کنند”

Continue Reading ←

لزوم حمایت «راپمی» از راه‌اندازی «مرکز منطقه‌ای تنوع زیستی» در جمهوری اسلامی

معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در جلسه چهاردهم شورای سازمان منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریایی (راپمی) در خصوص راه‌اندازی «مرکز منطقه‌ای تنوع زیستی» در جمهوری اسلامی تصمیم‌گیری شد و از آن زمان تاکنون مجموعه‌ای از اقدامات جامع توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شده است اما ما همچنان منتظر حمایت «راپمی» برای راه‌اندازی آن هستیم.  ... “لزوم حمایت «راپمی» از راه‌اندازی «مرکز منطقه‌ای تنوع زیستی» در جمهوری اسلامی”

Continue Reading ←

وجود حدود ۷۰۰۰ هزار پرونده صید و شکار غیر مجاز در دادگستری‌های کشور

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۱۵ درصد از احکام برنامه هفتم توسعه مربوط به محیط زیست است و این امر باعث شده در برنامه هفتم نقش پررنگ‌تری داشته باشیم.  ... “وجود حدود ۷۰۰۰ هزار پرونده صید و شکار غیر مجاز در دادگستری‌های کشور”

Continue Reading ←