با تغییر رژیم غذایی زمین نجات می‌یابد؟

اتخاذ رژیم غذایی سالم‌تر شاید در بسیاری از تصمیمات ما نقش برجسته‌ای دارد اما اغلب برای افراد چالش برانگیز است که به هدف خود عمل کنند.  ... “با تغییر رژیم غذایی زمین نجات می‌یابد؟”

Continue Reading ←

رتبه ۲۱ ایران به لحاظ کیفیت هوا در بین ۱۳۱ کشور

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: ایران به لحاظ کیفیت هوا در بین ۱۳۱ کشور رتبه ۲۱ و تهران به عنوان پایتخت رتبه ۱۹ آلودگی هوا را در دنیا دارد.  ... “رتبه ۲۱ ایران به لحاظ کیفیت هوا در بین ۱۳۱ کشور”

Continue Reading ←

بارش برف و باران و کاهش دما در بیشتر استان‌ها/ وزش باد شدید در آب‌های شمال کشور

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف وباران، کاهش نسبی دما و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی در ۲۳ استان همچنین وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در شمال کشور هشدار داد.  ... “بارش برف و باران و کاهش دما در بیشتر استان‌ها/ وزش باد شدید در آب‌های شمال کشور”

Continue Reading ←

سازمان ملل: بیش از ۳۵۰ هزار نفر در مناطق سیل‌زده کنگو نیاز فوری به کمک دارند

سازمان ملل روز گذشته (جمعه) اعلام کرد بیش از ۳۵۰ هزار نفر در جمهوری کنگو به دلیل بارندگی‌های شدید و سیل‌آسا در هفته‌های اخیر به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند.  ... “سازمان ملل: بیش از ۳۵۰ هزار نفر در مناطق سیل‌زده کنگو نیاز فوری به کمک دارند”

Continue Reading ←

از رشد ۵ برابری تولید نهال تا کاهش مدت‌زمان پاسخ‌گویی با سفرهای ایل به ایل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افزایش بیش از ۵ برابری تولید انواع نهال در نهالستان‌های استان با هدف تامین نهال برای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور خبر داد.  ... “از رشد ۵ برابری تولید نهال تا کاهش مدت‌زمان پاسخ‌گویی با سفرهای ایل به ایل”

Continue Reading ←

ویدیو/ خانه جدید «خرچنگ درختی» بعد از یک قرن شناسایی شد

«خرچنگ درختی» گونه‌ای نادر از حشرات که حدود یک قرن قبل احتمال انقراض آن مطرح شده بود، در استرالیا شناسایی شد. این حشره از سال 1920 به‌بعد، به جزیره آتشفشانی هرم بال رفته بودند.  ... “ویدیو/ خانه جدید «خرچنگ درختی» بعد از یک قرن شناسایی شد”

Continue Reading ←

بارش برف و باران در تهران از دوشنبه شب/ کاهش محسوس دما از سه‌شنبه

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان آسمان ابری و بارش باران از دوشنبه شب (۲ بهمن) وکاهش محسوس دما از سه‌شنبه (۳ بهمن) پیش‌بینی می‌شود.  ... “بارش برف و باران در تهران از دوشنبه شب/ کاهش محسوس دما از سه‌شنبه”

Continue Reading ←

ویدیو/ برخورد محترمانه چهره شاخص تنیس جهان با یک سوسک!

آندری روبلف، نفر پنجم برترین تنیسورهای جهان از روسیه در دور سوم تنیس اوپن استرالیا برابر سباستین کردا از آمریکا به میدان رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۳ بر صفر به برتری رسید. اما در جریان ست نخست این مسابقه، یک سوسک به داخل زمین تنیس آمد و آندری روبلف پس از دیدن آن دست از مسابقه کشید و با دستان خود سعی کرد که این سوسک را سالم از زمین بلند کند و به بیرون زمین تنیس ببرد. در نهایت پس از آنکه این سوسک چند مرتبه از دستان روبلف فرار کرد، این کار توسط یکی از توپ جمع‌کن‌ها انجام شد و مسابقه به روال عادی خود بازگشت.  ... “ویدیو/ برخورد محترمانه چهره شاخص تنیس جهان با یک سوسک!”

Continue Reading ←

زباله سوزی عامل ۲۰ درصدی آلودگی هوای تهران نیست/ تهیه «سیاهه انتشار» دومین گام مدیریت کیفیت هوا

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از مسئولان از تأثیر ۱۵ تا ۲۰ درصدی زباله سوزی در آلودگی هوای جنوب تهران خبر دادند، گفت: اما جهت وزش باد در تهران غرب به شرق است و مدل‌های وزشی باد تهران به گونه‌ای نیست که زباله سوزی عامل ۲۰ درصدی آلودگی هوای تهران باشد.  ... “زباله سوزی عامل ۲۰ درصدی آلودگی هوای تهران نیست/ تهیه «سیاهه انتشار» دومین گام مدیریت کیفیت هوا”

Continue Reading ←