رتبه ششم ایران در شدت مصرف انرژی در دنیا/مصرف بالای سوخت‌های فسیلی و افزایش آلاینده‌های هوا

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست رتبه ششم ایران در شدت مصرف انرژی در دنیا را نتیجه پایین بودن بهره‌وری انرژی در کشور ارزیابی کرد و گفت: مصرف بالای انرژی که عمده آن از سوخت‌های فسیلی تأمین می‌شود به منزله افزایش آلاینده‌های هوا است و برای حل این بحران، تمام سطوح اجتماعی باید مسئولیت خود را بپذیرند و با یکدیگر همکاری کنند.  ... “رتبه ششم ایران در شدت مصرف انرژی در دنیا/مصرف بالای سوخت‌های فسیلی و افزایش آلاینده‌های هوا”

Continue Reading ←

کاهش آلودگی هوا با راهکار ترکیبی

شهرهای سراسر جهان برای کاهش دما به راه‌حل‌های طبیعی روی آورده‌اند، به‌عنوان مثال، کلمبیا با ایجاد شبکه‌ای از راهروهای سبز، دما را ۲ درجه سانتی‌گراد کاهش داده است.  ... “کاهش آلودگی هوا با راهکار ترکیبی”

Continue Reading ←

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی هفته آتی خبر داد و گفت: همچنین از امروز جمعه (۲۹دی) تا یکشنبه (اول بهمن) افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.  ... “ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه”

Continue Reading ←

ادغام دو ماده از قانون‌ها هوای پاک و ساماندهی صنعت خودرو/ نوسازی ۱۰۰ هزار تاکسی فرسوده طی ۲ سال

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از ادغام دو ماده از قانون ساماندهی صنعت خودرو به‌صورت یکپارچه با آیین‌نامه اجرایی قانون هوای پاک خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی دو سال اول حدود ۱۰۰ هزار تاکسی بالای ۱۲ سال و ۲۰۰ هزار موتورسیکلت نوسازی می‌شود و این میزان برای مرحله اول خوب است.  ... “ادغام دو ماده از قانون‌ها هوای پاک و ساماندهی صنعت خودرو/ نوسازی ۱۰۰ هزار تاکسی فرسوده طی ۲ سال”

Continue Reading ←