آیا طرح زوج و فرد در جاده چالوس اجرا می شود؟

اسكندر مومني، رييس پليس راهور كشور درباره تدابير پليس براي جاده چالوس و ترافيك روزهاي پاياني هفته در اين مسير گفت: 10 ميليون نفر در شمال البرز و بيش از اين ميزان نيز در جنوب آن سكونت دارند اما يك مسير كاملاجدا براي مسافرت اين ميزان جمعيت وجود ندارد و اين امر موجب شده زندگي عادي مردم در شمال كشور نيز با اختلال جدي مواجه شود. رييس پليس راهور ناجا در نشست خبري اخیر خود با تاكيد بر اينكه هم اكنون در روزهاي پاياني هفته پليس نسبت به يك طرفه كردن جاده هاي چالوس و هراز اقدام مي كند، گفت: اين امر مشكلاتي را براي ساكنان اين مناطق ايجاد مي كند اما با توجه به اينكه همين امر هم نمي تواند پاسخگو باشد، پليس محدوديت هاي جديدي را در دست بررسي دارد كه مهم ترين آنها اجراي طرح زوج و فرد در روزهاي پاياني هفته در جاده چالوس است كه قطعا پس از نهايي شدن طرح جزييات آن اعلام خواهد شد. وي در پاسخ به سوالي درباره زمان اجراي اين محدوديت گفت: قطعا قبل از پايان سال به صورت آزمايشي يكي از اين طرح ها را در جاده چالوس اجرا مي كنيم و اگر اين طرح موفقيت آميز باشد به ساير جاده هاي مشكل دار خصوصا جاده هاي منتهي به استان هاي شمالي نيز توسعه خواهد يافت. به گفته مومني اجراي اين طرح در عيد نوروز به صورت كامل انجام خواهد شد.
    
همچنین در همین رابطه عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از طرحهای مقطعی ترافیکی برای جاده چالوس به پایگاه خبری تحلیلی اعتدال گفت: طرح ترافیکی اخیری که برای جاده چالوس بیان شده، اصلا کارشناسی نیست، مردم زیادی در اطراف این جاده زندگی می کنند، ما تنها در استان البرز حدود ۷۰ روستا داریم که دارای سکنه است و طرح ترافیک و زوج و فرد در این جاده به هیچ وجه امکان پذیر نیست ، همانگونه که طرح یک طرفه کردن نیز به هیچ وجه مناسب این منطقه نیست.
اکبریان گفت: مسئولین اگر می خواهند کاری برای ترافیک انجام دهند، فکری به حال بزرگراه تهران - شمال کنند؛ ما شدیدا با این کارها مخالفیم و اجازه این کار را به کسی نمی دهیم؛ مردم اطراف جاده چالوس حق و حقوقی دارند و بحث زوج و فرد و یک طرفه کردن به مصلحت نیست و نباید با این مباحث آرامش مردم منطقه را مختل کرد.
وی در خاتمه گفت: همین روزهای جمعه و شلوغ که جاده چالوس یک طرفه می شود، برای مردم منطقه ایجاد مشکل کرده است؛ این گونه تصمیمات ناپخته و غیر کارشناسی در کشور زیاد است و این هم یکی از این تصمیمات غیر کارشناسی است که اتخاذ شده است، اما قطعا عملی نیست.
 

Posted in: دسته‌بندی نشده