انجمن کوه‌نوردان ایران رفع تعلیق شد

روز شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ سرانجام نامه‌ی رفع تعلیق انجمن کوه‌نوردان ایران را دریافت کردیم. در این نامه که خطاب به جناب آقای محرابیان، مشاور محترم وزیر کشور و مدیر کل حوزه‌ي وزارتی است دو بند دیده می‌شود:

۱- از انجمن کوه‌نوردان ایران رفع تعلیق گردید.

این بند صریح، گویا و روشن است و به این معنی است که انجمن می‌تواند فعالیت خود را هم‌‌چون گذشته از سر بگیرد و ادامه دهد.

۲- در بند دو این نامه می‌خوانیم:

با توجه به توضیحات و مستندات ارائه شده از سوی «وزارت ورزش و جوانان» در خصوص ماهیت و موضوع فعالیت انجمن فوق که دربرگیرنده‌ی فعالیت‌های ورزشی است...

در بند دو و در توضیح فعالیت‌های انجمن تاکید شده است «دربرگیرنده‌ی فعالیت‌های ورزشی» و این تاکید هم به روشنی نشان‌گر این است که فعالیت‌های انجمن تنها ورزشی نیست. برای مثال بخش عمده‌ای از کارهای انجمن را فعالیت‌های زیست محیطی تشکیل می‌دهد و یا کارهای فرهنگی، انتشار گاه‌نامه، بروشورها و مقاله‌های پر تعداد همه تایید کننده‌ی همین موضوع هستند که البته به‌درستی توسط وزارت ورزش و جوانان تشخیص داده شده است که فعالیت‌های انجمن «دربرگیرنده‌ی فعالیت‌های ورزشی» است و نه انحصارا کارهای ورزشی.  

۳- انجمن کوه‌نوردان ایران می‌تواند برای پی‌گیری بخش ورزشی فعالیت‌های خود اقدام به تاسیس باشگاه نماید و این باشگاه در دل انجمن کوه‌نوردان ایران به کار بپردازد آن‌چنان‌که در متن «قانون تاسیس باشگاه توسط مردم» آمده است که افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند برای تاسیس باشگاه اقدام کنند.

۴- امیدوارم که با تشکیل جلسه‌ی مجمع عمومی در اسفندماه بتوانیم در باره‌ی تشکیل باشگاه تصمیم‌گیری کنیم.