انتشار نسخه فارسی گزارش وضعیت جهانی انرژی های تجدید پذیرREN21

 انرژی‌های تجدیدپذیر ۵۹ درصد از مجموع ظرفیت افزوده شده به برق جهان در سال گذشته را از آن خود کردند. نسخۀ فارسی گزارش وضعیت جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر، بر روی وبسایت رسمی رن۲۱ قرار گرفت. 

به گزارش برق نیوز، رِن۲۱ (REN21) یا «شبکۀ سیاستی انرژی های تجدیدپذیر برای قرن بیست و یکم»۱، یک شبکۀ جهانی برای انرژی‌های تجدیدپذیر است که طیف وسیعی از بازیگران کلیدی را به یکدیگر پیوند می‌دهد. هدف رن۲۱ آن است که تبادل دانش، توسعۀ سیاست‌ها و نیز اقدام مشترک در راستای گذار سریع جهانی به انرژی‌های تجدیدپذیر را تسهیل کند.
در این گزارش وضعیت بازار، صنعت، سرمایه‌گذاری و سیاست های انرژی تجدیدپذیر در سه بخش برق، گرمایش‌وسرمایش، و حمل‌ونقل بررسی شده است. در گزارش وضعیت جهانی تجدیدپذیرها آمده است:
در برابر افزایش مصرف انرژی در جهان و کاهش شدید قیمت نفت در ۲۰۱۴، انرژی‌های تجدیدپذیر به رشد خود ادامه دادند و از لحاظ ظرفیت نصب‌شده و انرژی تولید شده به طور چشمگیری توسعه یافتند. توسعۀ انرژی‌های تجدیدپذیر در این سال موجب شد تا برای نخستین بار در چهار دهۀ گذشته، انتشار کربن ناشی از مصرف انرژی در جهان – با وجود رشد مثبت اقتصادی – ثابت بماند. تجدیدپذیرها گره وابسته بودن رشد اقتصادی جهان به افزایش انتشار کربن را گشودند.
در ۲۰۱۴ نزدیک به ۱۳۵ گیگاوات به ظرفیت برق تجدیدپذیر در جهان اضافه شد و مجموع ظرفیت نصب شده با ۵/۸ (هشت و نیم) درصد افزایش به ۱۷۱۲ گیگاوات رسید. به این ترتیب، تا پایان این سال، تجدیدپذیرها سهمی در حدود ۷/۲۷ (بیست و هفت و هفت دهم) درصد از مجموع ظرفیت نصب شدۀ تولید برق دنیا را داشته‌اند که برای تولیدِ تقریباً ۸/۲۲ (بیست و دو و هشت دهم) درصد از برق جهان کفایت می‌کند.

Posted in: دسته‌بندی نشده