فراخوان عمومی «کمپین نجات زیستگاه»

فراخوان عمومی «کمپین نجات زیستگاه»
جمع آوری امضا برای استقرار سامانه ی مکانیزه و هوایی اطفاء حریق
زندگی سالم- شهره علی پور: این کمپین با هدف نجات زیستگاه های طبیعی و با همکاری چندین سازمان مردم نهاد و محیط زیستی و حامیان زمین شکل گرفته و در اولین اقدام خود مبادرت به جمع آوری امضاء توسط شبکه های مجازی و طومار و نامه برای ارسال به رئیس جمهور نموده تا دولت را وادار به ایجاد پایگاه های مکانیزه اطفاء حریق مجهز به بالگرد در پارک های ملی و زیستگاه های طبیعی کشور نماید.
مدیر انجمن محیط زیستی دیده بان میانکاله به عنوان یکی از اعضای این کمپین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری زندگی سالم با اعلام این مطلب افزود: طبیعت، جنگل و زیستگاه هایی مانند جنگل های هیرکانی کشور که دارای قدمت 40000000 ساله هستند، دارای جایگاه اکولوژیکی و حیاتی بوده و زیستگاه بسیاری از جانداران متعددی هستند که بصورت یک اکوسیستم به هم پیوسته تبدیل به سرمایه استراتژیک کشور برای نسل کنونی و آینده گردیده اند.

دولت، حفظ منابع طبیعی را باید بدون هیچ گونه مرزبندی در اولویت برنامه های خود قرار دهد
حر منصوری عبدالملکی ادامه داد: بنابراین نقش دولت به عنوان حافظ منافع ملی در این میان مشخص می شود و دولت، حفظ منابع طبیعی را باید بدون هیچ گونه مرزبندی در اولویت برنامه های خود قرار دهد.
وی گفت: اینکه با چه دلیلی از بین رفتن منابع طبیعی و جنگل ها در تضاد با منافع ملی قلمداد نمی شود را باید از آقای رئیس جمهور که یکی از برجسته ترین شعارهایشان اهمیت به مسائل زیست محیطی بوده، سوال کرد و باید از ایشان خواست تا کم کاری های دولت های پیشین را در حفظ این زیستگاه ها جبران نمایند، و در بدنه دولت، توجه ویژه ای به این مهم انجام پذیرد.

مدیر انجمن محیط زیستی دیده بان میانکاله خاطر نشان کرد: البته با وجود نواقص و ضعف های بسیار زیادی که در 8 سال گذشته در سازمان محیط زیست بوجود آمد نباید انتظار داشته باشیم که در کوتاه ترین زمان، این سازمان، تمامی توان لازمه ی خود را باز یابد و بتواند رئیس جمهور و تمام دستگاه ها را برای اجرای خواسته هایش مجاب نماید.

وی اظهار داشت: کمپین نجات زیستگاه در فضای مجازی آغاز بکار کرده و در روزهای پایانی این هفته در مراکز استان های شمالی به صورت دستی نیز مبادرت به جمع آوری امضا خواهد نمود.

منصوری عبدالملکی در پایان اظهار داشت: روز پنجشنبه 6/6/93، فعالین محیط زیست و عموم مردم می توانند با حضور در محلی که توسط صفحه این کمپین در شبکه های مجازی و پایگاه های خبری حامی، اعلام خواهد شد با این کمپین، همصدا شده و امضاهای خود را برای نجات زیستگاه، تحویل نمایندگان کمپین جهت ارسال به دولت نمایند.

گفتنی است؛ آحاد مردم و فعالان محیط زیست می توانند با مراجعه به شبکه اجتماعی فیس بوک به نشانی: http://facebook.com/events/527559174057253/?ref=22، صفحه اصلی این کمپین به نشانی: http://ipetitions.com/petition/miankaleh، پایگاه های خبری زندگی سالم(http://zendegisalem.ir)، انتخاب خبر(http://entekhabkhabar.ir) و زمین آن لاین(http://zaminonline.ir) به عنوان حامی این کمپین و همچنین وبلاگ مدیر دیده بان میانکاله به نشانی: http://miankaleh.persianblog.ir/post/158 این کمپین را امضا کنند.

منبع خبر http://zendegisalem.ir/VisitorPages/show.aspx?IsDetailList=true&ItemID=6984,1