برندگان جایزه بین‌المللی سوادآموزی سال ٢٠١۴ یونسکو معرفی شدن

طرح‌های سوادآموزی کشورهای اکوادور، بورکینا فاسو، الجزایر، اسپانیا و آفریقای جنوبی برترین طرح‌های سوادآموزی سال ٢٠١۴ یونسکو شناخته شدند.

طرح کشور اکوادور با عنوان “آموزش پایه برای جوانان و بزرگسالان” که از سوی وزارت آموزش و پرورش این کشور معرفی شد، نزدیک به ٣٢۵٠٠٠ نفر را از سال ٢٠١١ تحت پوشش خود قرار داده است. این برنامه علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن به افراد، شامل آموزش شهروندی، بهداشت و تغذیه نیز است. علاوه بر این، آموزش افراد بومی به زبان مادری با در نظر گرفتن بینش آنان نسبت به جهان پیرامون‌شان، از ویژگی‌های دیگر این طرح است.

انجمن حمایت از آموزش غیررسمی بورکینا فاسو نیز با طرح خود با عنوان “توانمندسازی زنانی که در فقر مطلق به سر می‌برند در طرح بورکینا فاسو” از دیگر طرح‌های برگزیده این برنامه بود. هدف از این طرح که در سال ١٩٩٧ پایه ریزی شد، بهبود وضعیت زندگی زنان از طریق سوادآموزی، بهداشت و توسعه اقتصاد پایدار و نیز فراهم‌ کردن تسهیلات اعتباری خرد برای آن هاست. در این طرح، تاکنون ١٨٠٠٠ زن در این کشور، که جامعه ای چند زبانه و چند فرهنگی است، آموزش دیده اند. این طرح از طریق اجرای فعالیت‌های گوناگون به پنج زبان رایج بورکینا فاسو در مقابله با فقر، بیابان‌زدایی و آلودگی نقش به‌سزایی داشته است.

 

 

Posted in: دسته‌بندی نشده