پرسشی که باید پاسخ داده شود: آیا به نسل کشی زیستمندان ایران اعتقاد دارید؟

 در هفته گذشته و در جریان سفر هیئت ایرانی به مقر سازمان ملل در نیویورک شاهد بودیم که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران در گفتگوهای متفاوت، نسل کشی یهودیان توسط نازی ها را تایید کردند.
می گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، چه خوب است در کنار اظهار نظر در مورد نسل کشی یهودیان، در خصوص نابودی محیط زیست و زیستمندان ایران نیز اظهار نظر شود. قطعاً بیان شفاف مشکلاتی که در سالهای گذشته باعث ویرانی محیط زیست ایران شده است سبب خواهد شد در آینده کمتر شاهد وقوع چنین مشکلاتی باشیم و راه بر جبران آنچه در گذشته اتفاق افتاده است هموار شود.
بی راه نیست اگر نابودی محیط زیست ایران در سالهای گذشته را نسل کشی بدانیم. اتفاقاتی که ضمن بروز مشکلات جدی برای شهروندان ایرانی، باعث نابودی جانواران و گیاهان شده و حیات نسل های بعدی را به مخاطره انداخته است.
چه خوب است نقش تصمیمات نادرست که منجر به نابودی رودخانه ها و منابع آبی شده است به خوبی برای مردم بیان شود، خوب است مردم دلیل نابودی ارومیه، بختگان، گاوخونی، خشکی زاینده رود، کارون و حجم بالای آلودگی رودهای ایران را بدانند.
دولتمردان کشور باید پاسخ دهند که آیا نابودی 90 تا 95 درصد از حیات وحش ایران را قبول دارند؟ آیا نابودی نیمی از جنگل های ایران در سه دهه گذشته را می پذیرند؟
خوب است مشخص است که تصمیمات نادرست و جانمایی نا صحیح صنایع چه تاثیری بر آلودگی های زیست محیطی داشته است و این آلودگی ها چه تاثیری در افزایش بیماریهای قلبی، عصبی، آسم، ام اس، سرطان و دیگر بیماری های مرتبط با آلودگی محیط زیست داشته است.
شایسته است دلایل روند شتابان نابودی خاک و از بین رفتن جنگل های ایران برای مردم توضیح داده شود. باید در خصوص اثرات سوء محصولات کشاورزی آلوده به سموم شیمیایی، بنزین های تولیدی غیر استاندارد، پارازیت ها و ده ها و صدها مورد دیگر برای مردم توضیح داده شود.
از این دست پرسش ها فراوان است اما بطور خلاصه پرسشی که دولتمران ایرانی باید به آن پاسخ دهند این است: آیا به نسل کشی زیستمندان ایران در سالهای گذشته اعتقاد دارید؟

Posted in: دسته‌بندی نشده