در روز جهانی غارهای پاک، غار یخ مراد در استان البرز پاکسازی شد.

غار به عنوان اولین سکونتگاه رسمی انسان و مبدا پیدایش تمدن همواره مورد توجه کاشفان غار و غارشناسان قرار داشته و می تواند بعنوان یکی ازکانون های جذب گردشگر و طبیعت دوستان باشد. متاسفانه در چند سال اخیر ازدیاد تردد گردشگران، غارنوردان و دوستداران به طبیعت سلامت غارها را به خطر انداخته است. این در حالیست که تجزیه‌ پذیری زباله در درون غارها طولانی مدت بوده لذا ضروریست توجه جدی به امر حفاظت از غار ها و جلوگیری از آلوده شدن آن شود و در غیر اینصورت به حیات این پدیده های طبیعی آسیب جدی وارد خواهد شد.



هر ساله انجمن غارنوردان کشور با هدف حفاظت از غارها، در پنجم مهر ماه که به عنوان روز جهانی غارهای پاک نامگذاری شده با مشارکت گروه های غارنوردی استانها و سرپرستی انجمن غارنوردان ایران به پاکسازی غارهای استان خود می پردازند.




مهندس حکیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با اعلام این خبر اظهار داشت: روز جمعه پنجم مهرماه با حمایت اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کرج و مشارکت انجمن غانوردان استان البرز، برنامه‌ روز غار پاک در غار یخ مراد انجام شد و محیط آن از زباله پاکسازی گردید.

حکیمی ضمن تشکر از مشارکت داوطلبانه انجمن غارنوردی استان البرز در جهت پاکسازی غار یخ مراد، تصریح کرد از آنجاییکه طبیعت مظهر گویای وجود خداوند است؛ تعدی به مظاهر الهی گناهی نابخشودنی است، لذا این وظیفه همه ما است که تلاش کنیم و زمین را از زباله پاک نگه داریم .


 

Posted in: دسته‌بندی نشده