آینده ی تاریک رودخانه سیاه اتریش

برای مشاهده ی فیلم گزارش لینک زیر را ملاحظه فرمایید.

آینده ی تاریک رودخانه سیاه اتریش

اتریش استفاده از انرژی آبی را گسترش می دهد، اما آیا این با قوانین اروپایی منطبق است؟ کمیسیون اروپا مطمئن نیست. محافظان سرسخت محیط زیست نیز می خواهند جلوی پروژه انرژی آبی را بگیرند. یوهانس گپ، یک استاد مشهور دانشگاه در زمینه جانورشناسی است و تاکید می کند که از جانوران نادری که در این رودخانه زندگی می کنند و توسط قوانین اتحادیه اروپا نیز حفاظت می شوند، مانند خرچنگ سنگی باید محافظت کرد. او همچنین برای نجات اکوسیستم بسیار حساس این منطقه مبارزه می کند.

او نگران است. شاید این آخرین پاییز برای گونه های نادر جانوران در رودخانه تاکنون دست نخورده اتریش، موسوم به “رودخانه سیاه” باشد. دو سرمایه گذار خصوصی، یک مالک و یک شاهزاده ثروتمند، در نظر دارند یک ایستگاه تولید برق آبی بسازند. یوهانس گپ می گوید: “در کنار خرچنگ سنگی، صدها جانور نادر اینجا زندگی می کند. در آب انواع ماهیان سربزرگ، لاروهای سنجاقک های محافظت شده، با نام حلقه طلایی بالکان، زندگی می کنند. چندین نوع از پروانه های محافظت شده توسط قوانین اتحادیه اروپا نیز در این آبها یافت می شود. همچنین گیاهان سنگروی بسیار بسیار نادر را نیز نباید از یاد برد. اگر این اکوسیستم تغییر پیدا کند، همه این موجودات در خطر می افتند.”

اولریش آیشلمن، رییس گروه فشار بین المللی “نظارت بر رودخانه” می گوید: “اینجا در اتریش، یکی از آخرین رودخانه های دست نخورده در معرض تهدید نابود شدن است. قانون اتحادیه اروپا زیر پا گذاشته می شود. اگر این اتفاق اینجا بیافتد، در جاهای دیگر نیز رخ خواهد داد. همه رودخانه های تحت حفاظت اتحادیه اروپا در خطر خواهند بود. به همین دلیل تاثیر این مورد بسیار گسترده است و موضوعی محلی نیست، بلکه یک مسئله اروپایی است.”

در سال ۱۹۹۸ میلادی، اتریش اعلام کرد که رودخانه سیاه از اهمیت ملی برخوردار است. در سال ۲۰۰۱ میلادی، بخش های اطراف رودخانه سیاه بعنوان “طبیعت ۲۰۰۰” شناخته و به این ترتیب در قوانین حفاظت طبیعت اروپایی ادغام شد. این در حالی است که کیفیت آب رودخانه نیز توسط “بخشنامه چهارچوب آب” اروپایی محافظت می شود.

متن کامل گزارش در ادامه ی مطلب

Posted in: دسته‌بندی نشده