پاکسازی دو منطقه گردشگری البرزدر آخرین روزهای تابستان توسط ادارات محیط زیست و تشکل های مردم نهاد

پاکسازی حاشیه رودخانه شاهرود طالقان

روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان از دومین پاکسازی مسیررودخانه شاهرود خبرداد.
حشمت اله کشیری رییس اداره حفاظت محیط زیست طالقان بااعلام این خبر افزود :در سال جاری 3 مورد پاکسازی روستاهای حسنجون،دیزان،گلینک باحضور دانش آموزان و 2 نوبت با حضور تشکلهای غیردولتی رفتگران طبیعت و دوستداران محیط زیست برگزار گردید.
کشیری افزود :در فراخوان قبلی بیش از 300 نفرمسیرهای سدطالقان را از وجودزباله پاکسازی نموده ودر ماه جاری نیز یک نوبت پاکسازی مسیر روستای میراش و  درروز جمعه 29شهریور نیزپاکسازی با حضور بیش از 100 نفر مسیر رودخانه شاهروداز ابتدای روستای گلینک تا ورودی سد طالقان برگزار و مسافرانی که به جهت تفریح در این مسیرحضور داشتند با مشاهده پاکسازی مسیر توسط دوستداران محیط زیست بصورت خودجوش در این کار فرهنگی سهیم شدند.
رییس حفاظت محیط زیست طالقان تصریح کرد: باید این تفکر در بین آحاد جامعه ایجاد گردد که نباید حفظ محیط زیست و اراضی ملی را مختص به دولت بدانیم بلکه ما که از طبیعت استفاده میکنیم میبایست نقش پررنگ تری در جهت حفظ آن داشته باشیم .
کشیری ضمن استقبال از فعالیت دوستداران محیط زیست و تشکلهای غیردولتی محیط زیست افزود: این اداره و فرمانداری طالقان آمادگی کمک در جهت تشکیل وبه ثبت رساندن  تشکلهای غیردولتی را اعلام میدارد. درپایان این این مراسم حجم زیادی از زباله های این منطقه جمع آوری وتحویل خودروهای شهرداری گردید.

 

پاکسازی منطقه گردشگری بخش آسارا

به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج روز پنجشنبه مورخ 28/06/92 با دعوت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج منطقه ری زمین در بخش آسارا توسط گروه های مردمی (NGO) از جمله جمعیت درختکاران البرز، جمعیت البرز سبز، انجمن کوهنوردان و جمعیت رفتگران طبیعت و با مشارکت شهرداری آسارا به صورت نمادین پاکسازی گردید.
در این مراسم که همزمان با موج آخر سفر های تابستانی مردم و به منظور فرهنگ سازی و در معرض دید مسافران برگزار شد، حجم زیادی از زباله جمع آوری و با همکاری شهرداری آسارا از محل منتقل شد.  
مهندس حکیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج با بیان اینکه توسعه پایدار بدون مشارکت و همکاری جوامع محلی و نهاد های مردمی با سازمان های دولتی میسر نخواهد بود، خطاب به گروههای شرکت کننده اظهار داشت : تلاش مشارکت جویانه و خود جوش گروه های مردم نهاد در پاکسازی طبیعت اقدامی ارزشمند و تحسین برانگیز است و با توجه به وضعیت فعلی طبیعت و محیط زیست کشور در راستای آموزش و نهادینه سازی فرهنگ زیست محیطی ،نیاز مبرم به انجام فعالیتهای داوطلبانه از جمله پاکسازی طبیعت احساس می شود.
وی در پایان افزود: ما محیط زیست را از پیشینیان به ارث نبرده ایم ، بلکه از آیندگان به امانت گرفته ایم پس در حفظ و حراست از این امانت کوشا باشیم.
 
 
Posted in: دسته‌بندی نشده