یک حرکت مدنی موثر

سبزپرس

در پی اعتراضات و تجمعات صدها نفر از شهروندان زنجانی در چند روز گذشته نسبت به آلودگی های کارخانه سرب و روی زنجان ، معاون سیاسی – امنیتی استانداری زنجان از تعطیلی کارخانه شرکت ملی سرب و روی ایران از امروز (23 مرداد‌ماه) خبر داد.

به گزارش سبزپرس ، کارخانه سرب و روی زنجان سالهاست که به دلیل آلودگی های گسترده زیست محیطی محل محل مناقشه بوده تا اینکه دامنه اعتراضات طرفداران محیط زیست در سالهای اخیر به شهروندان زنجانی هم رسید و مردم در چند سال گذشته بارها خواستار تعطیلی و یا انتقال این کارخانه شده بودند که تاکنون میسر نشده بود . اما چند روز قبل صدها نفر از شهروندان زنجانی در حرکتی خوش جوش در اعتراض به آلودگی این کارخانه به خیابانها آمدند.

فیروز احمدی معاون سیاسی – امنیتی استانداری زنجان صبح امروز به ایسنا، گفت: شرکت ملی سرب و روی به دلیل اجرایی نکردن مصوبات کمیته سرب و روی مبنی بر انتقال کارخانه و با توجه به درخواست شهروندان زنجانی و همچنین بنا به دستور استاندار، از امروز (23 مردادماه) به طور رسمی تعطیل شده است.

وی در پاسخ به چگونگی وضعیت کارگران کارخانه تعطیل شده، اظهار کرد: مسئولان این شرکت از نظر رعایت نکردن مصوبات قبلی، مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان یادآور شد: در خصوص تعیین وضعیت شهرک تخصصی سرب و روی نیز تا به امروز بحثی به میان نیامده است.