اجرای طرح کشتن سگهای شهری در هندوستان نشانه چیست؟!

هفته گذشته صفحه فیسبوک صلیب آبی (گروه حامی حیوانات) در هندوستان خبر از کشتن شبانه بیش از 70 سگ در شهر آندرا توسط مقامات شهری داد و برای نجات سگهای باقیمانده از سوی داوطلبان اعلام نیاز کرده بود.

جمع آوری سگ های شهری در یکی از مناطق شهر حیدرآباد

همانطور که می دانیم در کشور هندوستان به دلایل مذهبی و اعتقادات فرهنگی مردم، اهمیت زیادی به حیوانات و محیط زیست داده می شود و همزیستی زیادی بین مردم و حیوانات وجود دارد. این همزیستی تا حدی است که در همه ی شهرها و در مکانهای عمومی دیدن گاو، سگ، گربه، میمون، خوک، سنجاب و ... در محیط های شهری دور از ذهن نیست و معابدی برای پرستش گاو، میمون، موش و حیواناتی نظیر این وجود دارد.
ضمن اینکه مردم حساسیتی به حضور حیوانات در محیط های شهری ندارند و گاهاً در برخی کوچه های و خیابانها ده ها سگ زندگی می کنند. در کنار اینها جمعیت های حامی حیوانات بعضاً اقدام به واکسیناسیون سگ های شهری و در مواردی عقیم سازی آنها می کنند. ضمن اینکه در این کشور پناهگاههایی نیز برای نگهداری سگ ها وجود دارد.
با همه این اوصاف شاهد هستیم که عوامل فرهنگی، اجتماعی و محدودیت های زیستی یاد شده نقشی در نجات قطعی جان این حیوانات نداشته است و سگ کشی در آنجا نیز اجرا می شود.
مهمترین نکته ای که در این میان مغفول مانده و به آن بی توجهی می شود عدم مدیریت صحیح پسماندها در کشور هندوستان است. متاسفانه به هیچ وجه سیستم درستی برای مدیریت و دفع زباله ها در کشور هندوستان وجود ندارد ودقیقاً به همین دلیل است که همه روشهای بیان شده ناکارآمد مانده و بالاجبار مجبور به حذف فیزیکی سگ های شهری می شوند.
پیش از این بارها در خصوص تاثیرگذاری مدیریت صحیح پسماندها و نقش اصلی آنها در کاهش حیوانات شهری و بویژه سگ ها و گربه ها گفته شده بود و این مساله شاهدی دیگر است بر این ادعا که اگر منابع غذایی حیوانات شهری محدود نشود همچنان شاهد درد و رنج آنها بر اثر اجرای طرحهای حیوان کشی به شیوه های مختلف هستیم و کشته شدن ده ها هزار سگ در شهرهای بزرگ ایران شاهدی بر این ادعاست.

مطالب مرتبط:
-    طرح عقیم سازی و یا زنده گیری سگ های شهری راه به جایی نمی برد!
-    چرا طرح عقیم سازی یا زنده گیری سگ های شهری به جایی نمی رسد؟!
-    سگ، منبعی برای اشتغالزایی و درآمد؛ از رستوران های چینی تا شهرداری های ایرانی !
-    عکس های جمعه ، سگ ها و خیابان خواب ها در هندوستان
-    کشتن بیش از 8هزار قلاده سگ در مشهد

Posted in: دسته‌بندی نشده