موج جدید آلودگی هوا

اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروههای حساس: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن
توصیه میگردد در مناطق ناسالم برای گروههای حساس افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.
این جملات در سایت شرکت کنترل آلودگی هوا درج شده است.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می گوید وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست ایران اجازه استفاده از استاندارهای جدید ِ سنجش میزان آلودگی هوا را نمی دهند.
یوسف رشیدی، مدیرکل این شرکت به خبرگزاری مهر گفت که بر اساس استاندارهای جدید، هوای تهران بسیار آلوده‌تر از آن است که اعلام می‌شود. 
او افزود خودروهای ایرانی هنگام خروج از کارخانه، استاندارد یورو ۲ دارند و خیلی زود میزان آلایندگی آنها زیاد می‌شود، در حالی که در بعضی کشورها استاندارد یورو ۵ برای خودروها اجرا می شود.
بر اساس آمار و ارقام سازمان بهشت‌زهرا تنها در ۲ ماه اول پاییز امسال،۷۶۱۱ شهروند تهرانی بر اثر ایست قلبی که ارتباط نزدیک با آلودگی هوا دارد جان خود را از دست داده‌اند که اگر همین آمار را به روز محاسبه کنیم در روز ۱۲۶ شهروند تهرانی ایست قلبی کرده‌اند.


گزارش بانک جهانی در سال ۱۹۹۹ از افزایش آمار بیماری‌های قلبی تنفسی در تهران خبر می‌دهد که پایتخت ایران را از این حیث در بالاترین رتبه میان سایر شهرهای منطقه مدیترانه شرقی قرار می‌دهد.
دکتر رستمیان نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون بهداشت یکی از علل  آلودگی هوا را ناشی ازمهاجرت وشهر نشینی عنوان کرده است.
معصومه ابتکارتاکید دارد که میزان آزبست در هوای تهران نیز بسیار بیشتر از حد مجاز است.از سوی دیگر سایت تابناک میزان بنزن را 20 برابر حد مجاز میداند.
شکی نیست که این روزها حال و روز هوای پایتخت خوب نیست.مشکلات وآلودگیهای هوا، آب و صدا در کلان شهر تهران ودیگر شهرهای بزرگ مرگ خاموشی را برای شهروندان به ارمغان میآورد.این در حالی است که علیرغم اعتقاد برخی رجال مبنی بر عامل شلوغی شهرها در این خصوص خیلی های دیگر بر این اعتقادند که مشکلات ناشی از سوخت خودروها عامل اصلی این تراژدی نامیمون باشد.
بر طبق استانداردهای جهانی، میزان بنزن موجود در بنزین نباید پیش از یک درصد باشد، در حالی که این میزان در بنزین کشور در حدود سه تا پنج درصد است. برخی منابع میزان میزان مجاز بنزن در هر لیتر را فقط 0,5 درصداعلام نموده اند.بنزن به راحتی از طریق پوست جذب و هدیه اش به ما سرطان خون است.

Posted in: دسته‌بندی نشده