توافق محیط زیست و وزارت راه برای یک تخریب

/رییس سازمان محیط زیست
برای عبور بزرگراه همت از پارک جهان نما با وزارت راه توافق کرده بودیم/

با گذشت کمتر از یک هفته از قطع بیش از ۲۷۰ اصله درخت در پارک تحقیقاتی جهان نما توسط وزارت راه و شهرسازی به منظور عبور بزرگراه همت از این منطقه،‌ حالا رییس سازمان محیط زیست از توافق این سازمان با وزارت راه برای عبور بزگراه همت از این منطقه خبر داد

محمد جواد محمدی زاده درباره قطع درختان در پارک جهان‌نمای کرج گفت: “این پارک توسط جنگل‌بانی درست شده است و وزارت راه و شهرسازی برای ادامه بزرگراه همت واریانتی پیشنهادی کرده بود که مستلزم عبور از این پارک بود و ما در سازمان محیط زیست برای عبور بزرگراه همت از این منطقه توافق کرده بودیم اما پیمانکار برخلاف توافق صورت گرفته اقدام به قطع تعدادی از درختان در این پارک کرده است که به همین دلیل کار متوقف شده و پرونده برخورد با این پیمانکار به دفتر قضایی رفته است. ”

اما محمدی زاده توضیح نداده که اگر برای عبور بزرگراه همت از جهان نما با وزارت راه توافق کرده بوده پس چگونه انتظار داشته اند درختی قطع نشود.

این در حالیست که گفته می شود برای تکمیل طرح اتوبان همت و عبور آن از این منطقه حدود ۱۴ هزار اصله درخت باید قطع شود.

او همچنین درباره مجروح شدن یکی از محیط‌بانان در دماوند که منجر به کشته شدن پلنگی در آن منطقه شد گفت: “این محیط‌بان یکی از نیروهای ورزیده ما بوده است و علت حمله پلنگ به او استرسی بوده است که در این موجود وجود داشته است و محیط‌بان ما برای دفاع از خود مجبور به تیراندازی به این پلنگ شده است. به هر حال ما در حال بررسی این موضوع هستیم اما یکی از موارد مبهم برای ما وجود پلنگ در منطقه دماوند بوده است که کیلومترها با منطقه حفاظت شده برای پلنگ‌ها فاصله دارد. چند احتمال وجود دارد یکی اینکه این پلنگ از نوع پلنگ‌هایی باشد که توسط اشخاص نگهداری می‌شده و فرار کرده و یک احتمال دیگر اینکه به دلایل خاصی این پلنگ از منطقه حفاظت شده به این مکان آمده باشد که احتمال اول بیشتر قابل تصور است. به هر حال همکاران ما در حال بررسی این موضوع هستند.”

 

منبع: سبزپرس به نقل از ایسنا

Posted in: دسته‌بندی نشده