در راستای کاهش ترافیک شهری : اجرای طرح بلیط الکترونیک البرزکارت در کلانشهر کرج

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری، سيد علي آقازاده شهردار کرج در آیین بهره برداري از  البرز کارت اتوبوسرانی عنوان کرد: حذف پول خرد از سیستم پرداخت کرایه ضمن جلب رضایت شهروندی نقش بسزایی در ارتقاء سطح سلامت جامعه دارد. وی با بیان اینکه، بهره گیری از بليط الكترونيك ترافيك شهری را  کاهش می دهد، افزود: استفاده از سیستم الکترونیکی در پرداخت کرایه، مدت زمان توقف اتوبوس های درون شهری را به منظور دریافت کرایه کاهش می دهد و این امر عامل مهمی در روانسازی ترافیک سطح شهر است. این مسئول با اشاره به خودكارسازي فرآيند جمع آوري كرايه، اظهارداشت: تحقق این مهم از دیگر مزایای استفاده از البرز کارت سازمان اتوبوسرانی کرج است.
آقازاده تاكيد كرد: در حال حاضر پيشرفته ترين سيستم بليط هوشمند كشور در كرج طراحي و اجرا شده است.
وي با اشاره به حدود دو برابر شدن هزينه هاي اجراي اين طرح با توجه به نوسانات قيمت گفت: قرارداد اين طرح به روش BOT با پيش بيني هفت ميليارد تومان منعقد كه در اين حالت كل سرمايه از سوي شركت مجري هزينه شد و خوشبختانه شاهد همكاري خوبي از سوي پيمانكار اين طرح بوديم اما به دليل نوسانات هزينه ها اتمام اين طرح با هزينه اي بالغ بر 12 ميليارد تومان انجام شد.
شهردار كرج در ادامه با اشاره به تعميم بهره گيري از كارت هوشمند الكترونيكي در كرج بيان كرد: هدف ما با توجه به قابليت هاي سيستم نصب آن روي 15 هزار دستگاه تاكسي است كه اراده و همت مديريت شهري بر اين است در  سال 92 اين مهم عملياتي شود. شهردار كرج با تاکید بر فراهم آوردن بسترهای شهر الکترونیک، بیان کرد: ایجاد شهر الکترونیک به ویژه در کلانشهر کرج با توجه به آمار جمعیتی امری مهم محسوب می شود و نیاز است سازمان ها و نهاد های خدمات رسان در راستای تحقق این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند. وی ادامه داد: راه اندازی بلیط الکترونیک در قالب " البرز کارت " حاکی از اهتمام سازمان اتوبوسرانی برای ایجاد شهر و شهروند الکترونیک است.
آقازاده ادامه داد: كنترل و نظارت دقيق بر ناوگان حمل و نقل عمومي درون شهري، تعيين شاخص هاي جديد ارزيابي عملكرد و سهولت پياده سازي ، پردازش و استخراج نتايج و ارائه خدمات بهتر و جلب رضايت مشتري از دیگر ظرفیت های استفاده از البرز کارت اتوبوسرانی است. وي در پايان از حمايت اعضاي شوراي شهر و تلاش سازمان اتوبوسراني در راستاي اجراي اين طرح قدرداني كرد.


Posted in: دسته‌بندی نشده