20 دانشگاه کشور به سیستم فتوولتائیک انرژی خورشیدی تجهیزشدند.

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از تجهیز 20 دانشگاه کشور به سیستم فتوولتائیک انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: این سیستم ها به منظور ترویج استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی - پژوهشی نصب شده اند.
ˈیوسف آرمودلیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری به منظور ترویج فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی در مراکزآموزشی کشور، از دو سال گذشته تجهیزات تولید یک کیلووات انرژی برق از طریق سیستم فتوولتائیک را به دانشگاه ها ارایه کرده است .
وی افزود: ارایه این تجهیزات به دانشگاه ها به همراه آموزش نحوه تولید انرژی برق از خورشید به نیروهای فنی و مهندسان کشور در دانشگاه ها انجام شده است و برای اجرای این طرح به هر دانشگاه مبلغ 200 میلیون تومان اعتبارتعلق گرفته است.
دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر خاطرنشان کرد که تاکنون دانشگاه هایی همچون شهید بهشتی ، اراک ، سهند تبریز ، سیستان وبلوچستان ، بندرعباس ، شیراز ، اصفهان ، تهران ، صنعتی شریف ، امیرکبیر و پژوهشگاه صنعت نفت این تجهیزات را دریافت و آن ها را نصب کرده اند .
به گفته وی دانشکده فنی دانشگاه تهران دارای کاملترین این نوع از تجهیزات است و در این دانشکده از سیستم فتوولتائیک انرژی خورشیدی استفاده می شود.
آرمودلی یادآور شد که در سال گذشته مرحله نخست این طرح انجام شد و در این مرحله 17 دانشگاه تجهیزات لازم را دریافت کردند و در سال جاری نیز هفت دانشگاه تجهیزات سلول های فتوولتائیک را دریافت می کنند ولی تا به حال ( پایان نیمه اول سال ) این تجهیزات در 20 دانشگاه کشور نصب شده است .
وی گفت : براساس برنامه ریزی انجام شده هرسال دانشگاه های دیگری نیز دارای این تجهیزات می شوند و به مرور تمامی دانشگاه های کشور به این سیستم تجهیز خواهند شد.
به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیرخوشبختانه کشور ایران از نظر تابش خورشیدی در وضعیت بسیار مناسب است به طوری که سالانه در کشور بیش از 300 روز آفتابی وجود دارد که این خود منبع عظیمی برای انرژی خورشیدی است که باید از آن بهره برد.

 

 
 
Posted in: دسته‌بندی نشده