اکوگیک، تارنمای علاقه مندان به انرژی های نو

تارنمای اکوگیک: اکوگیک یا ecogeek از دو کلمه تشکیل شده است. “اکو” بیان‌گر محیط زیست، و “گیک” به طور خلاصه به معنای متخصص است (اطلاعات بیشتر در مورد گیک). وب‌سایت اکوگیک دات آی‌آر از ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ با هدف معرفی انرژی‌های نو و مباحث مرتبط با محیط زیست فعالیت خود را شروع کرد. اگر بخواهیم اکوگیک را در یک جمله به شما معرفی کنیم باید بگوییم اکوگیک جایی است که علم، تکنولوژی و طبیعت با یکدیگر پیوند می‌خورند. لازم به ذکر است که اکوگیک پارسی با دامنه‌ی دات آی آر در دسترس است و این وبسایت با آن اکوگیک .org انگلیسی زبان در ارتباط نیست، هرچند هردو بر روی یک موضوع مانور می‌دهند.
با توجه به افزایش گاز‌های آلاینده، کاهش سوخت‌های فسیلی و گرمایش جهانی، اهمیت این مسائل روز به روز افزایش می‌یابند ولی متأسفانه در کشور ما آشنایی چندانی با این مسائل وجود ندارد. از آنجا که محیط زیست و هوایی که تنفس می‌کنیم در میان تمامی کشورها و ملل دنیا مشترک است، ما نیز از این شرایط مستثنی نیستیم و باید توجه ویژه‌ای به این مسائل داشته باشیم. اکنون اگوکیک ایجاد شده است تا هم‌وطنان پارسی‌زبان را قدری بیشتر با محیط زیست پیوند دهد و قدمی در پاک‌تر شدن کره‌ی زمین بردارد. این وب‌سایت نه تنها قصد نو کردن انرژی‌ها را دارد، بلکه قصد نو کردن افکار و فرهنگ زیست محیطی را نیز دارد. برخی از مهم‌ترین عناوین خبری که اکوگیک پوشش می‌دهد عبارتند از: انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، معماری سبز، تکنولوژی سبز، طراحی سبز، حمل و نقل سبز، طبیعت و حیوانات و… .
باید به این نکته اشاره گردد که وسایل نقلیه‌ی پاک برترین متضمن بهبود اکونومی سوخت می‌باشند و در کنار مباحث زیست محیطی و انرژی‌های نو حتماً باید به این موضوع نیز پرداخت ولی اکوگیک، این مسئولیت را بر عهده‌ی وب‌سایت وسایل نقلیه‌ی سبز واگذار کرده است و این مبحث را پوشش نمی‌دهد. وسایل نقلیه‌ی سبز (hev.ir) نیز وب‌سایتی است که منحصراً در زمینه‌ی تکنولوژی وسایل نقلیه‌ی الکتریکی، هیبرید الکتریکی و پیل سوختی فعالیت می‌کند و به موازات اکوگیک حرکت می‌کند.
با توجه به اینکه انتشار بحث‌های خبری مهم در دنیا یک امر لازم برای جذب افکار به این سمت است، اکوگیک قصد دارد تا با مطالب آموزشی، مکانی باشد برای یادگیری علاقمندان به محیط زیست و انرژی‌های نو. پیش‌بینی می‌شود که این وب سایت به دلیل نوپا بودن و عدم وجود نویسنده‌ی کافی، تا سال آینده با سرعت زیادی پیش نرود ولی به هر حال مسیر سبزی را که پیش گرفته، تا آخر ادامه خواهد داد.

Posted in: دسته‌بندی نشده