سگ، منبعی برای اشتغالزایی و درآمد؛ از رستوران های چینی تا شهرداری های ایرانی !

در خبرگزاری فارس به نقل از مسئول اتلاف سگهای ولگرد شهرداری کاشان (؟!) آمده بود که از ابتدای سال جاری تا کنون 763 قلاده سگ کشته شده اند.
ظاهراً کار سگ کشی در کاشان آنقدر بالا گرفته که فردی را برای سمت اتلاف سگهای ولگرد شهر استخدام کرده اند!
اگر من جای آن خبرنگار بودم حتماً مصاحبه ای هم با مسئولان دفع زباله و بهداشت آن شهر ترتیب می دادم و از آنها سوال می کردم این چه شهری است که در طی حدود 5 ماه، 763 سگ در آن تولید می شود؟!
مگر غیر از این است که اگر سیستم دفع زباله هر شهری اصولی باشد و ضوابط بهداشتی در مدیریت شهری به خوبی اجرا شود دیگر سگی به دنیا نخواهد آمد؟!
ای کاش مدیران عالی شهرداری کاشان فردی را به عنوان مسئول کنترل جمعیت سگهای ولگرد کاشان استخدام می کردند تا با رعایت نکات لازم جلوی تولید مثل این حیوانات گرفته شود تا دیگر نیازی به کشتن آنها نباشد.
شوربختانه بر اساس خبرهایی که از پروژه های سگ کشی در سراسر کشور شنیده می شود اینطور احساس می شود که سگ کشی به عنوان محل درآمدی برای پیمانکاران شهرداری ها تبدیل شده است و از آنجائیکه برای کشتن هر سگ، پولی از محل بودجه شهرداری برداشت می شود، بنابراین انگیزه ای برای کنترل قطعی تولید مثل سگ ها وجود ندارد و این چنین است که شاهد هستیم جمعیت سگ ها نه تنها کم نمی شود، بلکه هر ساله بیش از پیش می شود... و این چرخه هر سال ادامه دارد.ظاهراً همانطور که در برخی رستوران ها در چین، کشتن و فروش گوشت سگ باعث جذب مشتری و کسب در آمد می شود، کشتن سگ، توسط شهرداری ها و پیمانکارانشان در ایران هم باعث اشتغال زایی و کسب در آمد می شود!!

پی نوشت: عکسی که خبرگزاری فارس ( در اینجا عکس را ببینید) برای این مطلب استفاده کرده در نوع خود قابل تعمل و البته بسیار ناشیانه است! ظاهراً خبرنویس آن خبرگزاری همه تلاش خود را کرده که عکسی را پیدا و یا تولید کند که بیشترین رعب و وحشت را از سگ ایجاد کند! غافل از عکس بکار برده شده سگی تربیت شده را نشان می دهد که نه تنها ولگرد نیست بلکه با ارزش و گران قیمت است.

مطلب مرتبط:
صادرات گربه های ولگرد، تنها باعث افزایش آنها جهت درآمدزایی بیشتر می شود

Posted in: دسته‌بندی نشده