موفقیت اولین تجربه امداد و نجات حیوانات در مناطق زلزله زده

دیده بان حقوق حیوانات: اولین تجربه امداد و نجات حیوانات در سوانح طبیعی مورد پذیرش بی چون و چرای هموطنان عزیز دردمند و مسوولین زحمتکش منطقه واقع شده است.
به گزارش خبرنگار اعزامی دیده بان حقوق حیوانات به مناطق زلزله زده شمال غرب کشور، اولین تجربه امداد و نجات حیوانات در سوانح مورد توجه عزیزان دردمندی قرار گرفته که برای اولین بار با چنین اقدامی مواجه شده اند. فعالیت منطقی و به دور از افراط و تفریط امدادگران حیوانات و یگان امداد و نجات در منطقه اطمینان مسوولین و مردم محلی را جلب کرده  و باعث شده با اتمام مرحله بحرانی امداد رسانی به مردم آسیب دیده، مردم و مسوولین دوشادوش این گروه به یاری دیگر جانداران منطقه اقدام کنند.

طبق اخبار واصله در روز دوم روستاهای ایزد صفرعلی، تخمدل، آغبلاغ سفلی، آقا بابا سنگ، سیدکلان، جوین دیرج، لاله بجان، برازین، سیدآباد، لیلی خانه، دوریق، گویجه سلطان، اره جان و خردملو مورد پایش قرار گرفته است.
در پایش روستاهای صدمه دیده و با توجه به مشکلات موجود، تیم های سه گانه اقدام به سم پاشی مناطق آلوده و کمک به اهالی سختی کشیده منطقه کردند. همچنین جمع آوری زباله ها و اجساد جانوران، پاکسازی مجاری آب جاری و جوی ها، دفع اصولی زباله ها، جمع آوری و دفن اصولی اجساد جانوران، معاینه احشام و درمان حیوانات اهلی نیازمند درمان و زخمی، رسیدگی به حیوانات بدون صاحب روستا و حومه از دیگر اموری است که توسط عزیزان انجام شده است. در بخش امور فرهنگی و برخورد با افراد محلی، فرهنگ سازی نحوه برخورد و پیش گیری از تقابل با حیات وحش، آموزش های اولیه امداد و نجات حیوانات مصدوم به صورت چهره به چهره انجام شده است.
پایش و مراقبت حومه روستاها در تاریکی شب برای جلوگیری از ورود وحوش به حیطه زیست بشر و پروژکتورکشی اطراف روستها انجام شده و هیچ نمونه ورود و تقابل حیات وحش به روستاها مشاهده نشده است.
لازم به ذکر است در اولین روز امداد رسانی ضمن بررسی ابتدایی امور و برآورد نحوه ورود به عملیات، تحویل ماشین آلات و تجهیزات و تجهیز منطقه اسکان، روستاهای میرزاعلی کندی، علی بیک کندی و زنگ آباد مورد پایش و امداد رسانی قرار گرفته بودند.
در پاسخ به درخواست انجام شده، چهار تیم از عزیزانی که اعلام آمادگی کرده بودند در آماده باش به سر می برند و در صورت لزوم فردا عازم منطقه خواهند شد.
پس از اتمام کامل عملیات، ضمن معرفی عزیزان، به نحو مقتضی از تمام یاریگران به صورت رسمی تشکر خواهد شد.

گزارش تصویری را در اینجا ببینید.

Posted in: دسته‌بندی نشده