پایداری بوم شناسانه در محیط شهری

سخنرانی پروفسور رضا سیروس صبری

 کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه شهید رجایی (WWW.EFCSRTTU.IR) با همکاری مدیریت دانشکده ی علوم پایه، و معاونت پژوهشی و فناوری اطلاعات با هدف پاسداشت هفته پژوهش، در نظر دارد اقدام به برگزاری یک سخنرانی علمی نماید. دراین سخنرانی که در تاریخ 11 دی 1390 از ساعت 12 تا 13در محل دانشکده ی علوم پایه ی این دانشگاه (لویزان- خیابان شعبانلو) در سالن اجتماعات برگزار خواهد گردید، به موضوع “پایداری بوم شناسانه در محیط شهری”  پرداخته خواهد شد. سخنران این جلسه پروفسور رضا سیروس صبری (نگاه کنید به: http://nazargaah.ir/node/1114) از استادان برجسته ی معماری منظر ایران میباشد.Prof. Sabri Lecture's Poster

 دکتررضا سیروس صبری استاد کامل دانشگاه ویرجینیای آمریکا نیز هستند، اما یکی از برجسته ترین نقاط قوت کارنامه ی درخشان این استاد، شاگردی در محضر ایان مک هارگ معمار بزرگ امریکایی و  برنده ی جایزه ملی هنر امریکا در 1990 و نویسنده ی کتاب معروف  ” طراحی با طبیعت” میباشد.حضور همه ی دوستداران معماری و اکولوژی را در این جلسه گرامی می داریم.

 در زیر چند جمله از کتاب طراحی با طبیعت که در ایران به دست استاد وهاب زاده ترجمه و از سوی  انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد چاپ گردیده است، اشاره می شود.

 موضوع انتخاب شهر یا بیرون نیست: هردو ضروری هستند اما امروز طبیعت در معرض حمله، و در شهر چنان کمیاب است که آن را تا به این حد ارزشمند کرده است.

 خورشید، ماه، ستاره، تغییر فصل ها، زمان کشت و درو، ابر، باران، رودخانه، دریا، و جنگل: اینان همسفران مایند، همنشینان این جهان شگرف، شرکای ما در آن شوق بی زمان که تکاملش می‌خوانیم، تجسم روشنی از زمان های گذشته، همکاران ناگزیر در بقا.

                                                و اکنون همراه ما و دخیل در خلق آینده.