باران باريد، پريشان آرام گرفت !

سرانجام درياچه پريشان بر اثر بارش رحمت الهي اندكي آرام گرفت تا نه تنها خود سوزي آن متوقف شده باشد، بلكه دو چشمه موجود در آن نيز فعال شود ؛ به دنبال بارش شدید باران طی روزهای گذشته دو چشمه در دریاچه پریشان پرآب شد و با جاری شدن آب در این دریاچه خودسوزی اخیر که باعث ایجاد نگرانی دوستداران محیط زیست در این شهرستان شده بود نیز مهار شد.

تالاب بي نظير پريشان در سالهاي اخير به علت حضور چاه هاي غير مجاز و برداشت بيش از حد از منابع آب زيرزميني در كنار خشكسالي هاي پي در پي و بي سابقه اي كه بر شهرستان كازرون چيره شده بود، روزگار چندان مناسبي را سپري نكرده است. اين در حالي است كه پریشان در آخرین بحران خود با موضوع خوسوزی مواجه شده بود که این امر حدود چهار هکتار از دریاچه را درگیر خود کرد.

این خودسوزی چندین روز به طول انجامید تا اینکه محیط زیست و دوستداران پریشان و حتی جوامع محلی نیز برای مهار این خودسوزی دست به کار شده و با حفر کانالهایی از گسترش آن جلوگیری کردند.

برای فروکش کردن این خودسوزی و همچنین جلوگیری از متصاعد شدن دود باید بارشهایی در این منطقه رخ می داد که این امر نیز صورت گرفت و اواخر هفته گذشته بارندگی در پریشان باعث شد که دو چشمه تالاب فعال و همچنین خودسوزی نیز مهار شود. به هر روي اميد مي رود كه متوليان امر بيش از پيش به فكر احيا و حفاظت از اين پهنه ارزشمند زاگرس باشند !

Posted in: دسته‌بندی نشده