مراسم روز محیط بان

مراسم روز ملي بزرگداشت محيط بان در مشهد مقدس برگزار مي شود


مصادف با روز ميلاد حضرت امام رضا(ع) مراسم بزرگداشت اين روز با معرفي محيط بانان نمونه كشور در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.


مدير كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي با اعلام اين مطلب افزود : حفاظت از موهبتهاي ارزشمند خدادادي و انفال الهي يك وظيفه همگاني بوده و البته محيط بانان به عنوان سنگرداران و طلايه داران اين جبهه هستند .


وي با اشاره به شهادت شهيد حسين صادقي و تعدادي از محيط بانان كشور در سالهاي اخير افزود : اين استان نيز به همين دليل و بنا به پاسداشت زحمات اين غيور مردان حافظ طبيعت و حيات وحش روز ولادت اولين محيط بان هستي حضرت امام رضا (ع) به عنوان روز محيط بان معرفي گرديده است . اين فرصت بهانه اي است كه از تلاشهاي اين قشر زحمتكش قدرداني شود.


آقاميري افزود: محيط بانان ما در شرايط سخت و طاغت فرسا ودر دور افتاده ترين نقاط كشور و همچنين در عرصه هاي ناامن و شرور خيز ، كوهستانهاي صعب العبور با حداقل امكانات در حال حفظ و حراست از عرصه هاي طبيعي كشور هستند.


وي تصريح كرد: در همين رابطه تشكيل يگان حفاظت محيط زيست در دستور كار سازمان حفاظت محيط زيست قرار گرفت كه به حمدالله در حال حاضر اين يگان تشكيل و بي شك شاهد برخورد شديدتر ، قاطع تر و جدي تري با متخلفين زيست محيطي در اين استان خواهيم بود.


وي ادامه داد : در سالهاي پيش اين مراسم به صورت متمركز در مشهد مقدس برگزار ميگرديد اما امسال دو استان همدان و فارس نيز اين مراسم را به صورت منطقه اي برگزار ميكنند.
زیارت و تشرف به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت رضا (ع) ، رژه محیط بانان در سطح شهر از جمله مراسم های در نظر گرفته شده برای این روز می باشد.
 
منبع : ايميل خبر رساني اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي

Posted in: دسته‌بندی نشده