روز زمين يادآور همه ستم هايي است كه درحق زمين مان كرده ايم

امروز ۲۲ آوريل مصادف با روز جهاني زمين است . روزي كه براي نخستين بار ۴۱ سال قبل در ايالات متحده گرامي داشته شد و خيي سريع به بسياري از كشورها هم كشيده شد . امروز روز زمين است .

روزي كه بهانه ايست براي ما،تا براي يكبار هم كه شده در سال ،‌بياد بياوريم همه ستم هايي را در حق آب و خاك و هوا و در يك كلام بر سر زمين مان آورده ايم . هر چند در كشور ما حافظه تاريخي اصولا وجود ندارد و همه به نوعي دچار روزمرگي و بي حافظگي شدند اما اميدواريم اين روز به ياد همه بياورد كه چطور با طرح هاي توسعه ناپايدار سرزمين مان را از البرز گرفته تا زاگرس  كرانه هاي زيباي خليج هميشه فارس تخريب كرديم .

اميدوارم به ياد بياوريم بلايي را كه بر سر درياچه اروميه و بختگان و پريشان و گاوخوني و ... آورديم و از اين همه گرد و غبار و نفس هاي به شماره ساكنان جنوبي و غربي ايران و جنگل هاي خشك شده زاگرس در انبوه گرد و غبار درس بگيريم .

اما افسوس كه ما ايرانيان كمتر عادت داريم از تجربه ها درس بگيريم و اصولا دوست داريم به غلط درس بدهيم !!

به هر حال امروز روز زمين است . روز استمداد زمين از من و شماي زميني . اين روز بر همه شما كه حافظ طبيعت و زيبايي هاي زمين هستيد از محيطبان و جنگلبان گرفته تا كارشناس و قلم بدست و ... مبارك باد و بر انها كه در پي دشمني با زمين هستند يادآوري ميكنم كه آنچه از دست مي دهيد زندگي خود تان است و نفرين نسل هايي كه در آينده صبح و شب نثارتان مي شود كه زمين را و سرمايه هاي طبيعي اش را ويران كرديد .

در ضمن در صفحه اصلي ياهو، كتابي معرفي شده به نام 100 مكان براي ديدن قبل از اينكه ناپديد شوند. دراين كتاب فهرست ۱۰۰ مكان زيباي دنيا معرفي شده ،‌مكان هايي كه پيشنهاد شده تا دير نشده آنجا را ببينيد شايد ديگر فردا اين مكانها نباشد . اين خبر را ميتوانيد در اينجا ببينيد.