کشف دو توله پلنگ از داخل چمدان یک مسافر عرب در فرودگاه بانکوک

توله پلنگ

ماموران فرودگاه بین المللی بانکوک روز گذشته موفق شدند چندین نوع جانور کمیاب از جمله دو توله پلنگ را که یک تبعه اماراتی در چمدان خود جاسازی کرده بودند، در فرودگاه بانکوک توقیف کنند. بر اساس گزارش AP در این چمدان دو توله پلنگ، یک توله خرس سیاه آسیایی، دو توله میمون و دو توله panther ( که البته من نمیدونم منظور از panther دقیقا کدام نوع از گربه سانان بوده) جاسازی شده بودند.

این مرد عرب قصد عزیمت به دوبی را داشته و پر واضح است که این سفارشات ارزشمند را از چه کسانی دریافت کرده بوده است. البته خوبه که در تایلند لااقل اینقدر آگاهانه با قاچاق حیوانات به خارج از کشور برخورد می شه ولی در ایران هرساله شیوخ محترم عرب می آیند توی کشورما و هر چی هوبره هست می زنند و می برند و بعد هم که محیطبانان متخلفان را دستگیر و تحویل مرجع قضایی می دهند به راحتی شیوخ محترم آزاد شده و دوباره روز از نو روزی از نو!

حتما یادتون هست دلاور نجفی ، معاون پیشین سازمان محیط زیست سه سال قبل، از دستگیری شیوخی خبر داد که ۸ سال است دستگیر می شوند و بعد توسط دستگاه قضایی آزاد می شوند و بعد هم دوباره سال بعد با پر رویی هر چه تمام تر و چراغ سبز مسئولان ایرانی دوباره می آیند تا نسل هوبره را درایران ریشه کن کنند.

البته تازگی ها هم که دیگه سازمان محیط زیست خودش چراغ سبز نشون می ده. صدور مجوز برداشت ۷۸ تخم و جوجه هوبره به افراد و شرکت های گردن کلفت و از ما بهترون، نشانه همین چراغ سبزهااست که هیچ کس هم پاسخی نمی ده. آفرین بر مسئولان سازمان محیط زیست!