از خانم ابتکار و آقای ظریف بپرسیم: شکارچیان خارجی چرا به ایران آمده اند؟!

مشاور پوتین و یک نماینده مجلس دومای روسیه به همراه 4 شکارچی دیگر به ایران آمده اند برای شکار! این در حالیست که به دلیل ضعف مدیریت سازمان محیط زیست، خشکسالی، تجاوز به حریم مناطق حفاظت شده، کمبود محیط بان و دلایل دیگری که همه کم و بیش از آنها خبر داریم وضعیت حیات وحش ایران در بدترین شرایط ممکن در طول تاریخ قرار دارد.

مدیرکل دفتر حفاظت و شکار و صید سازمان محیط زیست مدعی شده که این شکارچیان برای شکار تروفه می آیند و حیوانات پیر را شکار می کنند و دوستداران حیوانات در جواب این ادعا می گویند که حیوانات پیر سهم حیوانات گوشتخوار هر منطقه است و اگر حیوانات پیر شکار شوند، حیوانات گوشتخوار مجبور به شکار حیوانات جوان می شوند و یا در اثر گرسنگی مجبور می شوند به حاشیه مناطق شهری بیایند و ... . از طرف دیگر به دلیل مشکلاتی که بیان شد به قدر کافی شکارچی غیر مجاز در مناطق وجود دارد که دیگر جایی برای شکارچیان خارجی نباشد.
از سوی دیگر شهرام امیر شریفی، مدیر دیده بان حقوق حیوانات معتقد است: زمانی که فردی از کشوری برای شکار حیات وحش به کشور دیگر می رود آن هم در این سطح سیاسی قطعاً به خاطر نیاز و تنگدستی شکار نمی کند و شکار او شکار لهوی یا تفریحی است که بر اساس فتوای علمای اسلام چنین شکاری «حرام» است و هیچ توجیهی ندارد.

در این سالها هر وقت صحبت از صدور پروانه شکار برای خارجی ها بوده، عده ای نقش وزارت امور خارجه و روابط سیاسی را در صدور پروانه های شکار موثر دانسته اند. حالا که هم وزیر امور خارجه کشورمان و هم رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در فضای فیسبوک در دسترس هستند خوب است یکبار برای همیشه این سوال را بطور مستقیم از این عزیزان بپرسیم.

+ لینک صفحه فیسبوک خانم دکتر معصومه ابتکار (کلیک کنید) و صفحه فیسبوک آقای دکتر محمد جواد ظریف (کلیک کنید).
+ عکس تزئینی است.

Posted in: دسته‌بندی نشده