آغاز به کار کنگره جهانی حفاظت در کره جنوبی

کنگره جهانی حفاظت به عنوان بزرگترین رویداد جهانی در عرصه حفاظت از محیط زیست، در جزیره “ججو” کره جنوبی با حضور نمایندگان ۱۸۰ کشور آغاز بکار کرد. شرکت کنندگان بدنبال راه حل هایی هستند تا برای حل مسائل و مشکلات زیست محیطی چاره‌اندیشی نمایند . به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از مطبوعات سئول ، بیش از ۸ هزار کارشناس و مقام رسمی از کشورهای مختلف جهان دراین جزیره گردهم آمده‌اند تا به بحث، تبادل نظر و رای گیری بپردازند و راه حل‌هایی برای مهمترین مسائل و مشکلات محیط زیستی و توسعه‌ای پیدا کنند .

 

براساس این گزارش ، در این اجلاس بین المللی که بسیاری از مقامات دولتی و غیر دولتی، دانشمندان و سران اقتصادی و اجتماعی از سراسر جهان حضور دارند، شرکت کنندگان بدنبال راه حل هایی هستند که بتوانند از طبیعت برای دستیابی و حل مسائل و مشکلات زیست محیطی استفاده نمایند.

 درمراسم افتتاحیه این کنگره “لی میونگ” رئیس جمهوری کره جنوبی و “آشوک خوسلا” رئیس این اتحادیه سخنرانی کردند و رئیس جمهوری کره گفت که حفاظت از محیط زیست و طبیعت می تواند از چالش های بین المللی مانند “تغییر اب و هوا” و “امنیت غذایی” جلوگیری کند. وی افزود: ما چطور میتوانیم با جدایی از طبیعت مشگلاتی همچون کمبود آب ،غذا و انرژی را حل کنیم. برای پیدا کردن راه حل بنیادی اجازه دهید همه با هم امکانات خود را برای ساختن یک مجموعه مسئول متمدن بر اساس همزیستی مسالمت آمیز بین طبیعت و انسان کنار هم قرار دهیم .

کنگره IUCN که هرچهار سال یکبار برگزار می‌شود تا ۱۵ سپتامبر مطابق با ۲۵ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

Posted in: دسته‌بندی نشده