نجات يك بهله عقاب درشهرستان ساوجبلاغ

يگان حفاظت محيط زيست شهرستان ساوجبلاغ عقابي را كه زخمي شده بود  با همكاري يكي از شهروندان شهرك خور نجات داد. طي تماس تلفني يكي از شهروندان مبني برمشاهده يك بهله عقاب زخمي بلافاصله يگان حفاظت محيط زيست شهرستان ساوجبلاغ به محل مراجعه و نسبت به انتقال اين پرنده شكاري اقدام نموده و درحال حاضر اين پرنده تحت مداوا قرار گرفته واقدامات لازم جهت احيا و بازگرداندن اين گونه با ارزش جانوري به طبيعت در حال انجام است .
مهندس لشگري ،رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان ساوجبلاغ ضمن تشكر از همكاري اين دوستدار محيط زيست گفت : عقاب طلايي از گونه هاي تحت حمايت سازمان حفاظت محيط زيست مي باشد كه جريمه شكار يا نگهداري غيرمجاز آن دوازده ميليون ريال و نيز مشمول مجازات كيفري مي باشد . ايشان افزود: طول اين گونه باارزش حدود يك متر و طول بال هاي آن تا 2 متر مي رسد و بيشتر از خرگوش ، سنجاب زميني و حتي پستانداران بزرگ مانند روباه يا گربه وحشي و در بعضي مواقع از خزندگان تغذيه مي كند .
مهندس لشگري در پايان خاطرنشان ساخت از آنجاييكه براي نگهداري پرندگان شكاري فضاي آزاد و تغذيه مناسب لازم است وحتي امكان حمله آنها نيز به انسان وجود دارد از هموطنان عزيز درخواست نمود در صورت برخورد با چنين مواردي از نگهداري آنها بپرهيزند و سريعا با اداره حفاظت محيط زيست شهرستان تماس گرفته تا در صورت امكان پس از بهبودي به دامان طبيعت بازگردانده شوند و يا در مراكز مجاز با شرايط مناسب نگهداري گردند . 
Posted in: دسته‌بندی نشده