بیمارستان تازه تاسیس هریس در زلزله تخریب شد !

بیمارستان تازه تاسیس شهر هریس در اثر زلزله 6.2 ریشتری تخریب و غیرقابل استفاده گردید ! توجه به دو خبر ذیل گزارشی بدون شرح از خیلی چیزهاست !

1-زلزله بیمارستان شهرستان هریس را تخریب کرد

تبریز- بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هریس در زلزله روز گذشته تخریب شده و قابل استفاده نیست.

رییس بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هریس روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این بیمارستان کاملا تخلیه شده است و با تصمیم شبکه بهداشت و درمان استان تعطیل خواهد شد.

عیسی محسن زاده افزود: 50 مجروح به صورت سرپایی مداوا و 20 نفر به بیمارستان های تبریز منتقل شدند و 11 نفر فوتی نیز در سردخانه این بیمارستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای درمان آسیب دیدگان زلزله بیمارستان موقت با چادرهای جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی ایجاد شده و خدمات رسانی در حال انجام است.

محسن زاده تاکید کرد: دارو تا حد امکان وجود دارد و بخش های داخل بیمارستان به چادرها انتقال یافته است.

عصر شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6،2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین به ترتیب شهرستان های اهر ، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

شهرستان هریس در شرق و شهرستان های ورزقان و اهر در شمال شرق شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده اند.

2- افتتاح بیمارستان

با حضور استاندار آذربایجان شرقی بيمارستان هريس به بهره‌برداري رسيد


بيگي در اين مراسم گفت: دولت متعهد است تا موجبات رضايتمندي مردم را فراهم سازد و بتواند به خواسته‌هاي به حق مردم جامه عمل بپوشاند.

وي ادامه داد: دولت در سايه حمايت و مشاركت مردم براي عمران و آباداني تلاش مي‌كند تا بتواند رفاه و آسايش را براي آنها فراهم سازد.

بيگي افتتاح پروژه‌هاي عمراني در شهرها را موجب نشاط و شادابي مردم و ايجاد اميد به آينده در آنها دانست و خاطر نشان كرد: ارائه خدمات عمراني در شهرها احساس اميد در مردم ايجاد مي‌كند و بر همين اساس تلاش اينجانب به عنوان نماينده دولت در استان پيگيري مطالبات و خواسته‌هاي مردم است.

 بيمارستان 32 تختوابي هريس به مساحت 8 هزار و ششصد مترمربع شامل بخش‌هاي فوريت‌هاي پزشكي، جراحي، كودكان، زنان، مراقبت‌هاي ويژه، راديوگرافي، راديولوژي و اداري است كه براي ساخت آن حدود پنجاه و شش ميليارد ريال هزينه شده است.

دانشگاه علوم پزشكي تبريز نيز براي تجهيـز اين بيمارستان 10 ميليارد ريال هزينه كرده است.

لازم به يادآوري است بيمارستان هريس قرار بود در سال 1380 راه‌اندازي شود.
Posted in: دسته‌بندی نشده