استمداد برای آزادی همیار محیطبان از زندان

دو تن از فعالان محیط زیست برای آزادی یک همیار محیط بان در استان هرمزگان از دوستداران محیط زیست و منابع ملی ایران، تقاضای کمک کردند.

متن کامل نامه ارسالی این دو فعال محیط زیست به “پیداپنهان ” به شرح زیر است:

« یکی از همیاران محیط زیست در استان هرمزگان به دلیل درگیری با شکارچیان متخلف هم اکنون به پرداخت دیه ۵۰ میلیون تومانی محکوم شده است. “علی زارع” (مشهور به باقر) یکی از چوپانان ساکن روستای “لاور دین” ، منطقه ای کوهستانی و تپه ماهوری بین شهرستان های بستک و بندرلنگه در استان هرمزگان است. او علاوه بر چوپانی، به عنوان همیار محیطبان با اداره محیط زیست استان هرمزگان نیز همکاری می‌کند. در سال ۱۳۸۸ در حین درگیری که بین ماموران محیط زیست و چند شکارچی در این منطقه رخ می‌دهد، یکی از شکارچیان زخمی می‌شود که پس از شکایت از باقر و به علت نفوذ و حمایت شکارچیان، در این پرونده او به شش ماه زندان و پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون تومان محکوم می‌شود. هم اکنون ( اسفندماه ۱۳۹۰ ) باقر چهار ماه از مدت محکومیت خود را سپری کرده و پس از دو ماه دیگر باید حداقل نیمی از دیه را پرداخت کند تا آزاد شود. در این مدت که باقر در زندان بوده متاسفانه شکارچیان سودجو با هجوم به منطقه و چشمه‌های آن، تعداد زیادی از جمعیت علفخواران را شکار کرده‌اند.

برای آزادی این همیار علاقمند، اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان ۱۰ میلیون تومان فراهم کرده و نیازمند ۱۰ میلیون تومان دیگر هستیم. به منظور دریافت کمک‌های مالی دوستداران محیط زیست جهت تامین دیه این همیار محیط زیست و آزادی او، حساب بانکی مشترکی به نام “طاهر قدیریان” و “حمیدرضا میرزاده” از “انجمن طرح سرزمین” و “پایگاه خبری فضای سبز و محیط زیست ایران (سبزپرس)” در تاریخ ۹۰/۱۲/۱۱ افتتاح شد که دوستان و علاقه‌مندان می‌توانند کمک‌های خود را به این حساب واریز کنند.

مشخصات حساب: بانک پارسیان. حساب مشترک به نام طاهر قدیریان و حمیدرضا میرزاده شماره حساب: ۹-۸۰۰۱۵۳۶۵۵۵ شماره کارت: ۷۴۶۷-۴۴۱۹-۰۶۱۰-۶۲۲۱ (با قابلیت انتقال کارت به کارت از تمامی کارت های عضو شتاب در سراسر کشور)

ضمنا بیلان کاری این حساب بانکی هر سه روز یکبار از طریق پایگاه خبری سبزپرس به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید. همچنین آدرس ایمیل [email protected] برای این موضوع و سایر موارد مشابه در آینده، تهیه شده است که با فرستادن یک ایمیل به آن، در جریان اقدامات انجام شده قرار خواهید گرفت. ضمناً طاهر قدیریان با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۲۶۴۱۷۰ و حمید رضا میرزاده با شماره تلفن ۰۹۱۹۶۳۰۶۵۵۰ آماده پاسخگویی به سوالات علاقه مندان به مشارکت در این فعالیت خیرخواهانه هستند.

با تشکر طاهر قدیریان و حمیدرضا میرزاده ».

Posted in: دسته‌بندی نشده