با رایزنی سازمان حفاظت محیط زیست و باغ وحشی در استان البرز؛ انتقال دو توله خرس از گیلان به البرز

توله خرس هایی که قریب به 10 ماه مهمان پناهگاه حیات وحش لوندویل گیلان بودند، چهارشنبه گذشته تحویل مقامات باغ وحش ایثار در استان البرز شدند.


به گزارش سبزپرس«حسین علی نژاد» معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار داشت: از آنجا که تصدی گری حیوانات در چنین شرایطی خارج از حیطه وظایف ادارات کل حفاظت محیط زیست است، جهت تعیین وضعیت بچه خرس ها از سازمان استعلام کردیم تا با صلاحدید سازمان هر اقدامی که درست است اعم از رها سازی یا تحویل انجام شود . 
علی نژاد تاکید کرد: البته با توجه به اینکه این خرس ها از چند هفتگی با انسان ها اخت شده بودند، رها سازی آنها در محیط طبیعی محل اشکال بود. 
وی افزود: در عین حال ما رایزنی هایی نیز با شهرداران برخی از شهرهای گیلان از جمله تالش و لاهیجان داشتیم که با عدم استقبال شهرداران  و صلاحدید مدیران سازمان در تهران، توله خرس ها تحویل مجتمع تفریحی «ایثار» در استان البرز که باغ وحش مناسبی دارد، شدند. 
این توله خرس که نژاد خرسهای قهوه ایی بودند نوروز گذشته در حالی که تنها چند هفته از عمرشان می گذشت توسط یکی از همیاران محیط زیست تالش از سرنوشت «خوراک سگ گله شدن» نجات یافته و تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان شدند. 



شرایط حاکی از آن بود که مادر این خرس ها (که خواهر و برادر هستند) توسط برخی افراد محلی، کشته شده باشد. این توله خرس ها با انتقال به پناهگاه حیات وحش لوندویل، «میشکا» و «موشکا» نام گرفتند و تبدیل به یکی از محبوب ترین موجودات این پناهگاه در کنار مرال ها و گوزن های زرد شدند و در نهایت پس از قریب به  10 ماه، استان گیلان را به مقصد البرز ترک کردند. 

Posted in: دسته‌بندی نشده