دانلود تصاویر ماهواره ای دریاچه ارومیه از 1984

 

اگر مایل به دانلود تصاویر ماهواره ای دریاچه ی ارومیه در بازه ی حدودا بیست و پنج سال گذشته هستید می توانید با مراجعه به این لینک در سازمان نقشه برداری زمین شناسی ایالات متحده تصاویر مرتبط را در بازه های ماهانه دانلود کنید.  پس از ورود به سایت ابتدا روی نقشه ی سمت چپ، محدوده ی دریاچه ی ارومیه را شناسایی کرده و روی آن کلیک کنید. سپس محل دقیق دریاچه را شناسایی کنید. می توانید از منوهای صفحه ی کیفیت تصاویر را تغییر دهید.

دقت کنید که برای داشتن تصویر کامل دریاچه باید سه تصویر جداگانه را دانلود کرده و کنار هم بگذارید. البته در سال های اخیر و به دلیل کاهش مساحت دریاچه، بخش عمده ای از آن در تصویر مرکزی قرار می گیرد و نیاز چندانی به دانلود دو تصویر دیگر نیست.

آخرین تصویر مندرج روی این سایت مربوط به آگوست سال جاری است. در زیر سه تصویر نمونه مربوط به شهریور 1363، شهریور 1377 و شهریور سال جاری را درج می کنم. در تصاویر زیر عمدا حجم را کاهش داده ام. کیفیت تصاویر اصلی بسیار بالاتر است.

دقت کنید که بالاتر بودن میزان آب دریاچه در سال 77 از سال 63 بیشتر بوده که به گمانم به دلیل یک دوره ی  ترسالی است که منجر شد در سال های  70 ارتفاع سطح آب دریاچه به میزان قابل توجهی بالا بیاید. نمودار تغییرات اینجا قابل دسترسی است.

برای مطالعه ی داده ها، نمودارها و نقشه های مرتبط دریاچه اینجا کلیک کنید.

 

 

دریاچه ی ارومیه 1363

دریاچه ی ارومیه 1984

 

دریاچه ی ارومیه 1377

 

 

دریاچه ی ارومیه 1998

 

 

دریاچه ی ارومیه 1390

 

دریاچه ی ارومیه 2011

 

 

 

Posted in: دسته‌بندی نشده