با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد یاسر انصاری کجوری برگزیدگان پنجمین همایش تجلیل از خبرنگاران محیط ز

با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد یاسر انصاری کجوری
برگزیدگان پنجمین همایش تجلیل از خبرنگاران محیط زیست و منابع طبیعی معرفی شدند

 بزرگنمایی


سبزپرس- گروه تشکلها و رسانه ها: پنجمین همایش تجلیل از مدیران مسئول، دبیران سرویس و خبرنگاران حوزه محیط زیست و منابع طبیعی- یادبود زنده یاد مهندس یاسر انصاری کجوری- که با تلاش کانون عالی گسترش فضای سبزو حفظ محیط زیست ایران و حمایت سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شده بود، عصر دیروز با معرفی برترین های رسانه ای به کار خود پایان داد.


به گزارش سبزپرس، همایش تجلیل از خبرنگاران محیط زیست و منابع طبیعی که هرساله با همت زنده یاد یاسر انصاری کجوری دبیر کل کانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست ایران برگزار  می شد امسال در غیاب او  در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شد.


در ابتدای این مراسم به یاد زنده یاد یاسر انصاری، کلیپی از سخنرانی سالهای گذشته او در این همایش به طور خلاصه پخش شد. زنده یاد یاسر انصاری که 21 تیر ماه سال جاری به دلیل ایست قلبی و در سن 32 سالگی از دنیا رفت در این سخنرانی ها از طرح ادغام سازمان جنگلها و مراتع با سازمان محیط زیست و بسیاری از مشکلات زیست محیطی کشور که در حال حاضر موضوع روز محیط زیست ایران سخن گفت.


او یادآور شده بود : امروز مهمترین مشکل محیط زیست ایران ناآگاهی است و اگر ما بتوانیم 400 مدیر دولتی را با محیط زیست آشنا کنیم ریشه بسیاری از معضلات زیست محیطی در ایران می خشکد .


زنده یاد یاسر انصاری همچنین با تاکید بر نقش رسانه در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گفته بود: متاسفانه هنوز هم هیچ روزنامه ای در ایران سرویس محیط زیست ندارد. هنوز صدای و سیمای ما بخشی به نام اخبار محیط زیست ندارد و هنوز هم بسیاری از روزنامه نگاران و خبرنگاران محیط زیستی ما در تنگنای فشارهای موجود در رسانه ها در حال گم شدن هستند که اگر فضای کار رسانه ای هموار شود باب جدیدی در محیط زیست ایران گشوده خواهد شد.


این کلیپ که بسیاری از شرکت کنندگان حاضر در جلسه را تحت شعاع قرار داده بود برای دومین بار به درخواست شرکت کنندگان پخش شد و یاد و خاطره این فعال محیط زیست گرامی داشته شد .


پنجمین همایش تجلیل از خبرنگاران محیط زیست و منابع طبیعی کشور اگرچه در غم فراغ یاسر انصاری برگزار شد اما با استقبال بی سابقه ای از سوی گروه های زیست محیطی و خبرنگاران رسانه های گروهی مواجه شد به طوریکه چهره هایی همچون دکتر ناصر کرمی و اسماعیل عباسی روزنامه نگاران پیشکسوت محیط زیست در روزنامه همشهری، دکتر محمد جواد حق شناس مدیر مسئول سابق روزنامه اعتماد ملی و برگزیده دومین همایش تجلیل از خبرنگاران و مدیران مسئول و محمد علی اینانلو فعال محیط زیست و مستندساز تلویزیونی و بسیاری از چهره های فعال در حوزه محیط زیست همچون عباس محمدی، مه لقاح کاشفی، خدیجه رضوی،میترا البرزی منش، سعید طهماسبیان، پور رنگ پور حسینی، مریم وثوقی، حسین رفیع، حامد مشیری، نغمه نقی لو و تعداد زیادی از اعضای سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست نیز حضور داشتند.  


همچنین در این همایش از سوی شورای سیاستگذاری پایگاه خبری سبزپرس، خانم مژگان جمشیدی به عنوان مدیر مسئول جدید سبزپرس معرفی شد.


در پایان این همایش و بعد از سخنرانی خانم دکتر معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران، مهندس اورنگی سرپرست سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور، دکتر اسماعیل کهرم  استاد دانشگاه  و مژگان جمشیدی روزنامه نگار محیط زیست و مدیر مسئول پایگاه خبری سبزپرس، بیانیه هیئت داوران پنجمین همایش تجلیل از خبرنگاران محیط زیست و منابع طبیعی کشور توسط نورا… مرادی مدیر کل سابق روابط عمومی سازمان محیط زیست قرائت شد و برگزیدگان هر بخش توسط برگزیدگان سالهای قبل و پیشکسوتان حوزه محیط زیست معرفی شدند.  


در بخش خبرنگاران تازه ورود در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی از زهرا میرزاثمری(خبرگزاری فارس)، بهار سلاح ورزی(خبرگزاری مهر) و محمد محمدپور (خبرگزاری ایرن) تقدیر شد.


همچنین در بخش روزنامه ها نیز اسدالله افلاکی از روزنامه همشهری برگزیدگان این بخش را به ترتیب اعلام کرد:  


مریم خباز  از جام جم  و مرجان حاجی حسنی از مردم سالاری – نفرات اول


زهرا کشوری از تهران امروز و محمود مصدق از قدس – نفرات دوم


جواد حاتمی از خراسان- نفر سوم  


در بخش خبرگزاری ها نیز نگار حسینی برگزیده نخست سال قبل اسامی منتخبین را به شرح زیر اعلام کرد:


لیلا مسروری از سبزپرس- نفر اول


افسانه حسینی از فارس- نفر دوم


جواد حیدریان از خبرگزاری مهر – نفر سوم


همچنین از حسین جمشیدیان  از ایلنا نیز تقدیر شد .  


در بخش رسانه های دیداری ، محمد علی اینانلو ، سارا کیسه چی از باشگاه خبرنگاران جوان را به عنوان نفر برگزیده اعلام کرد.  


در بخش رسانه های شنیداری نیز، مژگان جمشیدی،  فاطمه شهبازی از رادیو سلامت را به عنوان منتخب این بخش اعلام کرد.  


در بخش عکس خبری علیرضا حکیمی فر برگزیده نخست سال قبل، محسن تیز هوش از سبزپرس را به عنوان نفر برگزیده اعلام کرد. 


همچنین در این بخش از امیر بهرام پیوندی زاده از روزنامه خراسان نیز تقدیر شد. 


در بخش سردبیر منتخب نیز اسماعیل عباسی روزنامه نگار پیشکسوت محیط زیست، نام  رضامختاری سردبیر ماهنامه سرزمین من را به عنوان سردبیر برتر اعلام کرد. اما هئیت داوران اعلام کرد که در پنجمین همایش نیز هیچ مدیر مسئولی شایسته تقدیر و تجلیل اعلام نشد و مدیر مسئول روزنامه سابق اعتماد ملی آقای دکتر محمد جواد حق شناس تنها برگزیده این همایش در سال 1387 بودند که به باور هیئت داوران بیشترین بها را به محیط زیست در روزنامه خود قائل بودند.  


اما در بخش فعالان محیط زیست نیز دکتر ناصر کرمی بعد از دقایقی سخنرانی راجع به زنده یاد یاسر انصاری کجوری و مژگان جمشیدی ، آقایان مجتبی گهستونی از خوزستان و حسین عبیری گلپایگانی از تهران را به عنوان نفرات برگزیده این بخش معرفی کرد. ناصر کرمی درباره زنده یاد یاسر انصاری کجوری گفت: به باور من یاسر بسیار آدم خوشبختی بود چرا که همه آنچه را که دوست داشت در همین مدت زمان کوتاه عمرش بدست آورد . شغلی که دوست داشت، رشته تحصیلی که دوست داشت و عشقی که به محیط زیست داشت و منجر به تاسیس یک نهاد غیر دولتی و یک پایگاه خبری شد. یاسر عاشق بود ، عاشق طبیعت بود و عاشق دختری هم شد که با او ازدواج کرد و خوشبخت زیست و خوشبخت هم در کنار او از دنیا رفت بدون اینکه ذره ای درد متحمل شود .


او افزود: من عادت ندارم به کسی تسلیت بگویم و به مژگان جمشیدی هم تسلیت نگفتم هر چند می دانم درد بزرگی دارد اما به او گفته ام که برای از دست دادن کسی  که عاشقانه زندگی کرده و عاشقانه از دنیا رفته نباید تسلیت گفت اما به زیستمندان طبیعت ایران که مدافعی سرسخت، و جسور و شجاع را از دست داده اند باید تسلیت گفت که دیگر یاسر نیست که بدون هیچ چشمداشتی از آنها دفاع کند . 


در پایان این همایش همچنین از  یوسف علیرضایی کارشناس مسئول امور رسانه دفتر روابط عمومی سازمان جنگلها و دکتر نورالله مرادی مدیر کل سابق سازمان محیط زیست تجلیل شد.


دکتر علی اصغر انصاری کجوری پدر زنده یاد یاسر انصاری کجوری نیز در این مراسم در کنار هیئت اهدا کننده  جوایز حضور داشت و جوایز چند تن از برگزیدگان توسط ایشان اهدا شد.


همچنین در این مراسم دکتر اسفندیاری مشاور امور رسانه ای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست،دکتر ناری ابیانه دبیر شورای مشاوران شهرداری تهران، مهندس نقیلو مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، مهندس شجاعی معاون آبخیزداری، مهندس گرشاسبی معاون مناطق خشک و نیمه خشک، مهندس لموکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و  مهندس علیزاده معاون روابط عمومی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور حضور داشتند.



Posted in: دسته‌بندی نشده Filed under: