آهای مردم، کسی گفته تا 25 سال دیگر 60 میلیون ایرانی از تشنگی می میرند…

اول: یادم میاد سال 87 در شماره 53 هفته نامه توقیف شده «شهروند امروز» خواندم که ایالات متحده امریکا قصد دارد انبار مرکز زباله های هسته ای خود را در صحرای نوادا تاسیس کند. وزیر انرژی دولت بوش تضمین داده بود که ساختمان این مرکز در برابر هر چالشی مقاوم است و دفتر حفاظت از محیط زیست دولت بوش اعلام کرده بود که این ساختمان باید طوری طراحی شود که تا «10 هزار سال» مانع از نشت پرتوهای رادیو اکتیو شود!
اما در آن زمان یک قاضی فدرال حکم داده بود که «10 هزار سال» کافی نیست و به دولت بوش دستور داده بود که این عدد باید به «یک میلیون سال» افزایش یابد!!

دوم: عیسی کلانتری وزیر پیشین کشاورزی چند روز پیش در کنگره سراسری کشاورزان در حضور رئیس جمهور اعلام کرده که در صورت ادامه برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی تا 25 سال دیگر«60 میلیون نفر» از ایرانیان از تشنگی می میرند!

وقتی حاکمان آمریکا به فکر سرنوشت مردمان «یک میلیون سال» بعد کشورشان هستند، حاکمان ما نسبت به هشدارهایی که خبر از مرگ 60 میلیون نفر در کمتر از سه دهه آینده می دهد چه واکنشی نشان می دهند؟!
خودتان ببنید و قضاوت کنید این خبر مرگ 60 میلیونی چقدر بازتاب داشته؟ در کدام روزنامه تیتر یک شده؟ چند نفر شنیده اند؟آیا فکر می کنید این خبر مرگ 60 میلیونی «یک هزارم ماشین لباسشویی فرنود» بازتاب داشته است؟
گاهی فکر می کنم زندگی ما، حتی برای خود ما، کم ارزش تر از «ماشین لباسشویی فرنود» است…

Posted in: دسته‌بندی نشده