معرفی کتاب: منطقه حفاظت شده البرزمرکزی(جنوبی)

نام کتاب : منطقه حفاظت شده البرز مرکزی(جنوبی)

تهیه و تدوین: الهام صفرپور

با همکاری: نگار سلجوقی

ناظر: حسن پسندیده

چاپ اول : تابستان ۱۳۹۲

انتشارات : چاپ و نشر پارس

کتاب منطقه حفاظت شده البرز مرکزی(جنوبی) در مرداد ماه سالجاری توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز منتشر شده است. این کتاب مصور تلاشی در جهت معرفی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و افزایش آگاهی های عمومی از غنای زیستی آن می باشد.

منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در سال ۱۳۴۶ با مصوبه شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید به تصویب رسیده است. از لحاظ تقسیمات سیاسی و مدیریت، این منطقه تحت اختیار استان های مازندران، البرز و تهران قرار دارد. نیمه جنوبی منطقه با چهره ای کاملاٌ متفاوت از قسمت شمالی در حدود ۵/۱۲ درصد از مساحت استان البرز را بخود اختصاص داده است. وجود رودخانه حفاظت شده کرج به همراه چشم اندازهای طبیعی و مناظر دیدنی، پوشش گیاهی و حیات وحش جانوری منطقه، اهمیت حفاظت و بهره برداری از این طبیعت خدادادی را بیش از پیش آشکار می سازد.

کتاب حاضر به معرفی تاریخچه ی منطقه، وضعیت توپوگرافی، شرایط اقلیمی، رودخانه حفاظت شده کرج، دریاچه سدامیرکبیر و سد تنظیمی خوزنکلا، چشمه های تغذیه کننده رودخانه حفاظت شده کرج، پوشش گیاهی منطقه، حیات وحش جانوری، جاذبه های گردشگری، منطقه امن سوتک و محیط بانی های منطقه می پردازد و می تواند برای گردشگران منطقه و کلیه علاقمندان به طبیعت و محیط زیست مفید و خواندنی باشد.  

Posted in: دسته‌بندی نشده