با فرافکنی نمی‌توان مانع پیگیری‌ قضایی پرونده حقابه زاینده رود شد

در حالی که چند روز قبل، پیشنهاد تشکیل کمیته بی طرف برای بررسی موضوع آب مورد اختلاف استان ها توسط امام جمعه شهرکرد مطرح شده بود، یک فعال محیط زیست در اصفهان معتقد است تشکیل این کمیته بی موضوع بوده و دردی از دردهای بی شمار زنده رود دوا نمی کند.
به گزارش پایگاه خبری خلیج فارس، مهندس مهدی بصیری در این زمینه اظهار داشت: تشکیل کمیته ای با مشخصات فرا منطقه ای و بی طرف برای مدیریت آب استان چهارمحال و بختیاری دور از انتظار است زیرا هم اکنون وزارت نیرو چنین شانی دارد ولی به دلیل برخی فشارها نتوانسته بی طرفی خود را حفظ کند و به مسئولیت های قانونی خود جامه عمل بپوشاند.
وی تاکید کرد: بدون تردید هیچ کمیته نمی تواند حق کسی را بگیرد و به دیگری بدهد و اگر این کمیته به هر شکل تشکیل شده و راه منطق و حقیقت را در پیش بگیرد، نتیجه ای جز جاری شده آب در زاینده رود و احقاق حقوق حقه مردم حاصل نخواهد شد.

شانتاژها مانع پیگیری‌های حقوقی آب اصفهان نمی شود
اسفندیار امینی، مدیر عامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان نیز به ثابت قدم بودن مردم برای شکایت از عاملان خشکی زاینده رود اشاره کرده و اظهار داشت: کسی با شانتاژ نمی‌تواند مانع پیگیری‌های قضایی آب اصفهان شود.
وی با بیان اینکه مطالبات کشاورزان را همچنان در دادگاه عاملان خشک کنندگان زاینده رود دنبال می کنیم تصریح کرد: احیای مجدد حقابه کشاورزان و تالاب گاوخونی، برگرداندن آب زاینده‌رود و ابطال قراردادهای فروش آب که به صورت غیر قانونی توسط وزارت نیرو انجام گرفته از موارد مطرح شده در این پرونده است.
امینی به روند پرونده خشک کنندگاه زنده رود اشاره کرده و اظهار داشت: این پرونده مرداد ماه امسال در دادگستری کل استان اصفهان گشایش یافت، ولی تنها یک جلسه قضایی آن برپا شده و با وجودی که در نخستین جلسه دادگاه قرار شد تا ده روز بعد تکلیف آب اصفهان مشخص شود، اما هنوز با گذشت چهار ماه از تشکیل پرونده به نتیجه ای نرسیده ایم.
وی این پرونده مفتوح در دادگاه را پرونده ای کاملاً قضایی و صنفی دانست و افزود: بخش کشاورزی وابسته به هیچگونه حزب، گروه و فرقه داخلی و خارجی نیست.

پی نوشت:
پرونده خشکی زاینده رود در این وبلاگ

Posted in: دسته‌بندی نشده