راه حل تاجر چيني براي ترافيك

 

 

 

 

 

 

 

 

 

يك تاجر ثروتمند چيني به اندازه‌اي از ترافيك سنگين شهرش به ستوه آمده كه از شيوه‌اي قديمي براي حمل ونقل استفاده مي‌كند.
هي يانكينگ يكي از تاجران شهر ژيان يانگ در شمال شرقي چين چند خودرو به ارزش صدها هزار دلار در منزلش دارد اما شرايط ترافيك شهر به گونه‌اي است كه ترجيح مي‌دهد از هيچكدام از اين خودروها استفاده نكند و درعوض با اسب به محل كارش برود. او براي طي مسير از خط عبور دوچرخه‌ها استفاده مي‌كند و به اين ترتيب هر روز صبح حدود 20 تا 40 دقيقه در وقت صرفه جويي مي‌كند. او به يكي از روزنامه‌هاي محلي دراين باره گفت: “اسب سواري تا محل كار مزاياي زيادي دارد و درعين حالي كه كمتر هوا را آلوده مي‌كند نوعي ورزش هم محسوب مي‌شود. ديگر به دنبال جاي پارك نيستم و جريمه هم بابت سرعت غير مجاز نمي‌شوم.”
اين تاجر مشهور اين شايعه را كه مي‌خواهد با اين كار در تمام شهر شناخته شود را رد كرد و گفت كه خريد اسب حدود سه هزار دلار هزينه داشته و ماهي هم 80 دلار صرف غذاي او مي‌كند. البته او درباره جاپارك اين اسب در محل كارش چيزي نگفت.
ترافيك در اين شهر شمالي چين يكي از معضلات اصلي زندگي است و تعداد خودروها از ده سال پيش تابحال چهار برابر شده و به 428 هزار رسيده و به طور متوسط روزي 200 خودرو به وسايل نقليه اضافه مي‌شود. اين تعداد خودرو در شهر 5 ميليوني ژيانيانگ چندان منطقي نيست و نگراني‌هايي را از بابت آلودگي هوا بوجود آورده است.