گوشه ای از حیات وحش صحراهای زمین…

صحراها، مناطقی هستند که چه داغ و سوزان باشند و چه سرد و یخ‌زده،‌ شرایط دشواری برای زندگی دارند. اما هستند موجوداتی که با این شرایط سازگار شده‌اند و در آن زندگی می‌کنند.



اژدهای نظامی ماسه‌ها: در این تصویر یک اژدهای نظامی ماسه را می‌بینید که روی ماسه‌های سرخ پارک صحرای الیس اسپرینگز واقع در استرالیا ایستاده است. با وجود این که بیابان شرایط زندگی سختی دارد،‌ اما تنوع جانوری و گیاهی ویژه‌ای را در اکوسیستم خود جای داده است.


 



مرکات، میمون پوزه دار آفریقایی: مرکات‌های هشیار و مراقب را می‌بینید که در بیرون از نقب‌های زیرزمنی خود، برای دیدن شکارچی‌ها دیده‌بانی می‌دهند. آن‌ها در صحرای کالاهاری جنوب آفریقا زندگی می‌کنند. اگر اثری از خطر دیده شود،‌ آن‌ها با استفاده از طیف گسترده‌ای از اصوات،‌ دیگران را خبر می‌کنند. برخی محققین بر این باورند که صدای مرکات‌ها بسته به نوع خطر متفاوت است.


 



شیر کوهستان: در این تصویر زیبا یک شیر کوهستان را می‌بینید که مغرورانه بر فراز مانیومنت ولی (بنای یادبود دره)‌، واقع در آریزونا، خودنمایی می‌کند. شیرهای کوهستان بر خلاف بسیاری دیگر از موجودات ساکن بیابان، در طول روز فعالیت می‌کنند.



کاروان شترها: در این تصویر کاروانی از شترها را می‌بینید که در دل صحرای پهناور آفریقا، مسافتی معادل 2414 کیلومتر را در مسیری که بیش از یک قرن عمر دارد، ‌مي‌پیمایند. صحرای بزرگ آفریقا به تنهایی حدود 8 درصد از مناطق خشک زمین را می‌پوشاند.



اوریکس: این بز کوهی است در میان شن‌های روان صحرای نامیب واقع در نامیبیا می‌تازد. صحرای نامیب یکی از قدیمی‌ترین صحراهای زمین است و ارتفاع تپه‌های ماسه‌ای آن گاهی به 305 متر هم می‌رسد.

Posted in: دسته‌بندی نشده