چراغعلی در گفتگو با ایسنا، در تشریح روند تکمیل مترو پردیس گفت: شهر جدید پردیس در افق 1420 با جمعیتی بیش از 750 هزار نفر به منظور حمل و نقل و ارتباط با شهر تهران به عنوان شهر مادر با چالش های جدی مواجه خواهد بود. پروژه قطار برقی تهران پردیس با طولی حدود 24 کیلومتر که عمدتا زیرزمین اجرا خواهد شد یکی از پروژه هایی است که می تواند از چالش های پیش روی حمل و نقل بکاهد.
وی افزود: اجرای این پروژه در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در سال 1388 مصوب شده است و مطالعات زیست محیطی ان نیز با تایید مشاور ذیصلاح در خرداد ماه سال جاری برای اداره کل محیط زیست استان تهران ارسال و پس از بررسی به معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست ارسال شده است که بر همین اساس استاندار تهران در نامه ای به ریاست سازمان محیط زیست کشور خواستار تشکیل جلسه ای با موضوع کمیسیون ماده 2 کشوری برای بررسی نهایی اثرات زیست محیطی این پروژه شده است تا باتایید سازمان محیط زیست مراسم کلنگ زنی و اغاز عملیات اجرایی این پروژه انجام شود.
وی ادامه داد: این خط ریلی به طول کلی 24.8 کیلومتر دارای تونلی به طول 9.5 کیلومتر از پایانه شرق تا پل چاجرود و تونل دیگری به طول 9.5 کیلومتر از بعد پل جاجرود تا ایستگاه میانی خواهد بود همچنین پل جاجرود در این مسیر نیز حدود 700 متر و با ارتفاع 65 متر ساخته خواهد شد.
به گفته معاون استاندار تهران،این خط دارای سه ایستگاه خواهد بود که نخست ایستگاه پایانه شرق تهران در فاصله کمتر از 5 کیلومتری ایستگاه فرهنگسرای خط 2 مترو تهران، ایستگاه میانی در انتهای جنوب شرق محدوده فاز 5 پردیس و ایستگاه سوم و انتهایی نیز در انتهای جنوب شرق محدوده فاز 3 پردیس جانمایی شده است.
معاون استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه در طرح تهیه شده تمامی الزامات محیط زیستی، فنی و اجرایی، اقتصادی و اجتماعی به طور کامل دیده شده است افزود: در اخرین جلسه کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان تهران که با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد، مقرر شد اداره کل منابع طبیعی استان تهران درخصوص جابجایی تعدادی از درختان مورد نیاز برای اجرای پل بر روی رودخانه جاجرود و نصب دستگاه حفار همکاری لازم را انجام دهد.
وی تاکید کرد: به این ترتیب و درصورت تایید نهایی سازمان محیط زیست کشور مراسم کلنگ زنی این پروژه به یاری خداوند انجام خواهد شد.
انتهای پیام