از مهندسی زمین تا شکلات

 

خبر اول اینکه به نظر می رسد بحث مهندسی زمین و تغییرات در فیزیک سیاره روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند. گروهی متشکل از دانشمندان و سیاستمداران اخیرا پیشنهاد داده اند که بایستی بحث هایی مثل انتشار ذرات خاص در فضا و یا کار گذاشتن آینه در جو زمین به منظور بازتابش نور خورشید مورد بررسی اجرایی قرار گیرد.

این در حالی است که بسیاری از گروه های طرفدار محیط زیست چنین ایده هایی را رد کرده اند. این در حالی است که تحقیقات در این زمینه در کشورهایی مثل بریتانیا، آلمان و … در حال انجام است و ممکن است برخی از کشورها به صورت یکجانبه دست به چنین اقدامی بزنند.

جزییات بیشتری در این زمینه را اینجا روی نیویورک تایمز مطالعه کنید.

دومین خبر هم اینکه بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، تولید شکلات می تواند به دلیل آسیب پذیری آفریقا به تغییرات اقلیمی تحت تاثیر قرار بگیرد. بر اساس این گزارش در صورت افزایش قابل توجه دما در سال های پیش رو در غرب آفریقا، به ویژه ساحل عاج و غنا، تولید کاکائو به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت که زمینه ی افزایش قیمت شکلات را فراهم خواهد کرد.

کاکائو نقش کلیدی را در تامین معاش خانواده ها بازی می کند و بسیاری از آن ها هزینه های تحصیلی و درمانی خانوار را از طریق فروش آن تامین می کنند. 

اصل خبر را روی هافینگتون پست بخوانید.

 

Posted in: دسته‌بندی نشده