تهدید به بستن مسجد امام اصفهان روی گردشگران و چند پرسش ساده

در خبرها خواندم که مدیر کل محترم اوقاف اصفهان تهدید کرده اند که چون گردشگران مسجد امام اصفهان بدحجابند، مسجد اما را روی گردشگران می بندند.
نمی دانم این تهدید تا چه حد عملی شود ولی به عنوان یک شهروند ایرانی این سوال برایم پیش می آید که چطور می شود با این همه گشت ارشاد و کارهای مختلف فرهنگی که از مهدکودک تا دانشگاه انجام می شود هنوز هم بدحجاب داریم؟ و دیگر آنکه آیا محلی مثل مسجد امام اصفهان ( با نام قدیمی مسجد شاه عباس صفوی) صرفاً محلی مذهبی است و یا محلی با جاذبه های تاریخی و هنری است که میراثی بشری است و متعلق به همه مردم جهان از هر نژاد و آئینی است؟
و دیگر آنکه اصولاً مگر چند نفر گردشگر به اصفهان می آیند و مگر نه آنکه پس از خشک شدن زاینده رود تعداد گردشگران 50 درصد کاهش یافته است و از هر شهروند اصفهانی که سوال کنید با قاطعیت به شما می گوید که دیگر خبری از گردشگر و بویژه گردشگر خارجی نیست. نکند آب زاینده رود را هم به خاطر حضور افراد بد حجاب و بی حجاب در کنار زاینده رود به روی مردم بستند؟!
همینطوری اش در بسیاری از روزهای سال بلیط آنتالیا و تایلند به سختی گیر می آید و کشور همسایه مان ترکیه با داشتن آثار تاریخی به مراتب کمتر از ایران ، رقمی برابر 18 میلیارد دلار یعنی 26 برابر ما از محل صنعت گردشگری عایدی دارد!
ببینید در کشورهای دنیا، چطور پیروان ادیان دیگر سعی می کنند به شیوه های مختلف گردشگران را به کلیسا، معابد و زیارتگاههای خود جذب کنند تا هم تبلیغ دین و فرهنگ خود را بکنند و هم از این رهگذر در آمدی کسب کنند. آنوقت ما تهدید به تعطیلی یکی از مراکزی می کنیم که نماد هنر ملی و مذهبی کشورمان است !!
باور کنیم با این کارها فقط آنتالیا و تایلند و امثالهم شلوغ تر می شود! اینطور نیست؟!

Posted in: دسته‌بندی نشده