صراحت لهجه از خصوصیات آیت‌الله مصباح یزدی بود

به گزارش ایسنا، در پیام تسلیت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب آمده است:

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ- امام علی (ع)»

روح عبد صالح الهی، عالم ربانی، فقیه کلامی، متفکر و حکیم عالیقدر، آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی طاب ثراه پس از یک عمر تلاش و خدمت و تحمل بیماری در جوار رحمت واسعه الهی آرام گرفت.

این شخصیت والا در نظریه‌پردازی و دفاع از سنگرهای عقیدتی مکتب اهل بیت و آموزه‌های اسلامی خستگی‌ناپذیر بود.

کارنامه ایشان در پر کردن سنگرهای نظام مانند عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مناظره‌های کلان و بین الادیانی، تبین اندیشه‌های دینی، تربیت طلاب و شیفتگان معارف دینی و راه‌اندازی مراکز علمی و پژوهشی بخشی از برکات الهی توسط این بنده بااخلاص اوست.

صراحت لهجه در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب، تقوی، اخلاص، تواضع و زمان‌شناسی، ازخصوصیات ویژه آن مرحوم بود.

فقدان آن عالم ربانی که در زمره ارادتمندان به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود بی‌شک ثلمه عظیمی برای حوزه‌های علمیه، دانشگاهی و دین‌شناسی است.

اینجانب این ضایعه مولمه را به حضرت بقیه‌الله اعظم ارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری، جامعه حوزوی و علمی کشور، شاگردان و مخصوصاً بازماندگان ارجمند ایشان تسلیت گفته و رحمت، علو درجات و حشر با اولیای الهی را برای آن عالم بزرگوار از خدای منان مسألت می‌کنم.»

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر روز جمعه، ۱۲ دی‌ماه، در سن ۸۵ سالگی پس از وخیم شدن بیماری گوارشی درگذشت.

انتهای پیام