همه تناقضات مهندس! مدیر عامل مترو:عبور مترو می تواند به سی و سه پل آسیب بزند

امروز در روزنامه روزگار گفتگویی با عبدالجواد زعفرانی منتشر شده است که در آن با تکرار ادعای مدیر عامل نوسازی و بهسازی شهردای اصفهان، ترکهای سی و سه پل را خبرسازی برای صدای امریکا و رسانه های خارجی اعلام کرده است. زعفرانی همچنین در بخشی از مصاحبه اعلام کرده که عبور قطار از تونل مترو می تواند به سی و سه پل آسیب بزند و وعده داره برای مقابله با این خطر بزرگ تمهیداتی اندیشیده شود. در ادامه به برخی از اظهارات و تناقضات زعفرانی اشاره شده است. گفتنی است پاراگراف هایی که با علامت + مشخص شده است، ایراداتی است که نگارنده به اظهارات مهندس زعفرانی داشته ام.

زعفرانی: حاشیه سازی مترو برنامه ریزی شده است و اینها بعد از راهپیمایی روز قدس قصد داشتند برای صدای امریکا و رسانه های استکباری خوراک  مهیا کنند .
+ حالا که آقای زعفرانی چنین اندیشه ای دارند ای کاش می فرمودند آنها که بر خلاف دستور قضایی و مصوبه شورای عالی ترافیک مترو را از خیابان چهارباغ عباسی عبور دادند قصدشان تهیه خوراک برای کدام یک از رسانه های استکبار جهانی بوده است ؟! همچنین کسانی که در نزدیکی سی و سه پل باعث شدند که تونل مترو 40 متر منحرف شود چه هدفی داشته اند و برای کدام رسانه بیگانه خوراک مهیا کرده اند ؟!

زعفرانی: آنچه به عنوان ترک مطرح است، بند کشی آجرهاست که برای مرمت تخلیه شده است .
+ پس چرا عده ای اساساً وجود ترک را تکذیب می کنند و عده ای از مدیران شهردای خشکی زاینده رود را دلیل ایجاد آن می دانند؟! کدام حرف را باور کنیم؟!

زعفرانی: مترو در دو مرحله می تواند به سی و سه پل آسیب بزند. یکی در زمان حفاری و دیگر در زمان بهره برداری .
+ بر فرض اگر در مرحله حفاری آسیبی وارد نشده باشد ، احتمال آسیب رسیدن به سی و سه پل در زمان بهره برداری وجود دارد! سوال اینجاست که چرا مترو به سی و سه پل می تواند آسیب بزند و خطری برای پل جویی یا پل خواجو ندارد؟! پاسخ غیر از این است که نزدیکی تونل به سی و سه پل این احتمال را به وجود آورده است؟! اگر نزدیکی به پل خطر دارد پس چرا تونل مترو از محور خیابان شمس آبادی عبور نکرد و چرا در نزدیکی سی و سه پل 40 متر منحرف شد.

زعفرانی: برای اینکه به سی و سه پل در زمان بهره برداری آسیبی نرسد در زمان مهندس بقایی با میراث فرهنگی هماهنگ کرده ایم که از پیمانکار خارجی برای ریل گذاری استفاده کنیم تا ارتعاشی بیش از حد استاندارد به پل وارد نشود چرا که ما خودمان برای حفظ میراث فرهنگی نگران هستیم .
+ …. یعنی قرار است سرنوشت سی و سه پل به دست خارجی ها بیفتد؟! از کجا معلوم این خارجی ها عوامل استکبار جهانی نباشند و برای تهیه خوراک رسانه های بیگانه آسیبی به پل نرسانند !!؟ ضمن اینکه نگرانی شما نسبت به میراث فرهنگی قابل لمس است!

زعفرانی در پاسخ به اینکه تیم تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت وظیفه دارد در مورد آسیب های احتمالی به پل در زمان بهره برداری اظهار نظر کند و اگر نتیجه تحقیقات رای به عدم عبور مترو از مجاورت سی و سه پل داد چه می کنید می گوید: ما با میراث توافق کردیم ارتعاشات استاندارد باشد و می دانیم مشکلی پیش نمی آید ولی اگر اجازه ندادند در کار فنی ، نشد نداریم. ممکن است هزینه اش بسیار بالا باشد ولی کار را انجام می دهیم !
+ اگر مشکلی از جهت هزینه ها وجود ندارد پس چرا مترو از محور خیابان شمس آبادی عبور نکرد ؟! مگر غیر از این است که طبق « قضیه حمار» از محور چهارباغ عباسی عبور کرد تا در هزینه ها صرفه جویی شود؟!  ضمن اینکه از کجا مطمئن هستید نتیجه تحقیقات گروه کارشناسی دانشگاه علم و صنعت به نفع مترو اصفهان است؟!

زعفرانی: علت طولانی شدن پروژه مترو فنی نیست ، مشکل اول ما اعتبار است !
+ شما که گفتید مشکلی برای هزینه ها نیست و هر هزینه ای را می پردازید !

زعفرانی در مورد انحراف TBM و مشکلات پیش آمده و قانع نشدن شهروندان در خصوص آن مشکلات گفت : من دو سال پیش حرف زده ام و دیگر در آن مورد چیزی نمی گویم ! سری به آرشیو تان بزنید …
+ از آرشیو جاهای دیگر خبری ندارم ولی به خوبی به خاطر دارم در نخستین روزهای مطرح شدن خبر ، در جلسه ای که در دفتر آقای زعفرانی برگزار شد ایشان توضیحاتی شفاهی دادند و در جواب اصرار خبرنگاران طرحی را (عکس بالا) روی تخته وایت برد کشیدند و در جواب خبرنگاران برای در اختیار قرار دادن مدرک و بازدید از محل گفتند: ” من امین نظام هستم و شما باید حرف هایم را باور کنید “.

زعفرانی در خصوص پرونده مترو اصفهان در بازپرسی شعبه 5 که اخیراً هم برای مدیران شهرداری و مترو اعلام جرم شده است می گوید: چندان مهم نیست و با همکاری مشترک مان با میراث فرهنگی به زودی حل می شود!
+ معلوم نیست وقتی شهروندان شاکیان پرونده هستند چگونه قرار است با هماهنگی با میراث فرهنگی این مساله حل شود !؟ عده دیگری شاکی هستند و قرار است عده ای دیگر رضایت دهند ؟!!

زعفرانی در مورد تخلف قضایی صورت گرفته سکوت می کند و می گوید در این مورد قبلاً صحبت کرده و دیگر حرفی نمی زند.
+

زعفرانی هنگامی که خبرنگار از او می پرسد بسیاری اعتقاد دارند فاصله 40 متری که شما در خصوص فاصله تونل از سی و سه پل مطرح می کنید حقیقت ندارد ، حرف خبرنگار را قطع می کند و می گوید موظف نیست یه هر کسی که اظهار نظر بیخود و بی اساس مطرح می کند پاسخگو باشد و تهدید به شکایت از کسانی می کند که بی اساس و بی مدرک قصد تشویش اذهان عمومی را داشته باشند ….

پی نوشت :
پرونده مترو اصفهان در این وبلاگ

Posted in: دسته‌بندی نشده