مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید

مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید/        که ز انفاس خوشش بوی کسی می‌آید


انگار دارم بوی خدا را حس می کنم ، همین که دارم حقیقت رو می پذیرم و به قانون طبیعت و مشیت الهی تن می دم ، قدری احساس آرامش می کنم .


اگرچه این دلتنگی تمامی ندارد اما می خواهم از همه دوستان و عزیزانی که در این مدت با نامه ها و ایمیلها و تلفن ها و … کنارم بودند تا مرهمی بر دل زخم خورده ام گذارند تشکر کنم و البته از خدا، که تحمل ام کرد و با این همه چرا ها و اما و اگرهای من کنار اومد.


بالاخره بعد از گذشت ۵۰ روز از پرواز یاسر می خواهم بگویم، همانطور که روز پنجشنبه در همایش تجلیل از خبرنگاران محیط زیست گفتم و به یاسر قول دادم که هرگز زانو نخواهم زد حتی اگر آسمان از قامتم هم پایین تر آید ، تاکید کنم که این درد بزرگ را با توکل به خدا و با عشقی که به طبیعت دارم تحمل خواهم کرد و همه تلاشمو خواهم کرد که همان مژگان چند سال قبل بشم چون چاره ای جز این ندارم!


مژگانی که به قول برخی دوستان کوله پشتی اش به دوش و پوتین اش به پا و دوربین عکاسی اش در دست بود تا محیط زیست وطن را دیده بانی کند . اگرچه این روزها مانند دونده ای هستم که پایم شکسته ولی به محض پشت سر گذاشتن دوران نقاهت و خوب شدن این زخم ، بلند خواهم شد و سریعتر از گذشته دویدن را شروع خواهم کرد تاهم خودم آرامش بگیرم و هم عشقی را که در این چند ساله به یاسر معطوف کرده بودم از این پس به یاد یاسر به همه زیستمندان ایران تقدیم کنم . همچون گذشته .


حالا ایمان دارم که تقدیر این بوده. به این باور رسیده ام که اگر من بلند شم هم مژگان جمشیدی هست و هم یاسر انصاری. هر دوی ما هستیم . من روی زمین و یاسر جایی بالاتراز حد درک من و در مرتبه ای از آگاهی بالاتر. اگرچه جسمش نیست ولی نامش و اندیشه اش هست و تا جایی که بشه این اندیشه اش را ترویج خواهم کرد. مهم این است که ما هر دو هستیم اگرچه همدیگرو فعلا نمی بینیم . ولی تاوقتی عشق هست ، من و یاسر هم هستیم . شاید محمد درویش راست می گفت : روی زیبا سه برابر شده !!


حالا اگر سه برابر هم نشده باشه ولی سعی می کنم همان دوبرابر شدن رو هم نشون بدم و اثبات کنم که من علاوه بر وظایف خودم ، تلاشمو می کنم که به جای یاسر هم باشم و به جای یاسر هم که دستش از این دنیا کوتاه شده به طبیعت و زیستمندانش عشق را هدیه کنم تا به یاسر ثابت کنم که من کم نیاوردم و به حرمت عشقی که برای او قائل بودم ، در زندگی کم نخواهم آورد.  


من هستم و باقی می مانم و می جنگم با همه ناملایمات زندگی، اگرچه سخت است . ولی می مانم.

Posted in: دسته‌بندی نشده Filed under: