ناتوانی برخی خودروهای یکساله از دریافت معاینه فنی برتر

به گزارش ایسنا، مهندس حسین شهیدزاده با تأکید بر اینکه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک اولویت انکارناپذیر است، اظهار کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی موجود و محدودیت اعتبارات دولت، کمک به حمل و نقل شهری در اختصاص همین منابع محدود نیز در اولویت قرار دارد چرا که نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی فقط ترافیک را کاهش نمی‌دهد بلکه موجب کاستن از آلودگی هوا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمر متوسط اتوبوس‌های تهران بالای ۱۱ سال است در صورتی که سن فرسودگی اتوبوس در کلانشهرها ۱۰ سال است، اظهار کرد: وضعیت تاکسیرانی نیز بهتر از اتوبوسرانی نیست چنانچه از ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده تهران که رانندگان آنان برای تعویض‌شان ثبت نام کرده‌اند، تا به حال تنها ۱۲۳۴ دستگاه تاکسی نو تحویل داده شده است.

شهیدزاده در مورد تأثیر افزایش استفاده از دوچرخه بر کاهش آلودگی هوای تهران نیز گفت: شرایط آب و هوایی و شیب زمین از جمله عوامل مؤثر بر توسعه دوچرخه‌سواری است و برای گسترش این مُد حمل و نقلی در تهران، استفاده از دوچرخه شخصی یا اشتراکی در پاره‌سفرهای ابتدا و انتهای مسیر پیشنهاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه بر اساس نتایج یک تحقیق، فقط ۴ درصد خیابان‌های تهران شیب تند دارند و برای دوچرخه‌سواری مناسب نیستند اما شیب ۹۶ درصد خیابان‌ها برای دوچرخه‌سواری مناسب‌ است، خاطرنشان کرد: در محورهایی که امکان دوچرخه‌سواری در آنها وجود دارد، نسبت به طراحی و احداث مسیرهای ویژه دوچرخه اقدام شده است و خواهد شد.

انتهای پیام