پیشنهاد برای موج هشتم وبلاگستان به یاد یاسر انصاری

 

اول اینکه از فرصت استفاده می کنم و یک بار دیگر به همه ی دوستان فعال در حوزه ی حفاظت از محیط زیست ایران درگذشت یاسر انصاری را صمیمانه تسلیت عرض می کنم. راستش دیدم محسن تیزهوش عزیز پیشنهادی داده مبنی بر تغییر در ظاهر وبلاگ های محیط زیستی به یاد یاسر انصاری فقید. به ذهنم رسید شاید بشود این پیشنهاد را کمی گسترش داد و تبدیل به موج هشتم وبلاگستان سبز کرد. موجی که اسمش را می گذارم “دو یادداشت به یاد یاسر”.

پیشنهاد من از این قرار است که دوستان فعال در طی هفته ی جاری در وبلاگ هایشان دو مطلب پست کنند. در یک مطلب که می توانیم همگی به طور مشترک نامش را “به یاد یاسر انصاری” بگذاریم با کمی جستجو در وب و یا حسب خاطرات مشترکی که بعضی دوستان ممکن است از یاسر داشته باشند یکی از دغدغه های وی را در یک حوزه ی خاص محیط زیست مرور کنیم. مثلا اگر خاطرتان باشد من در مطلبی، اینجا، صحبت های یاسر را پیرامون تغییر اقلیم و گازهای گلخانه ای با کمی جستجو روی وب پیدا کردم و به صورت یک مطلب درج کردم. این کار وقت چندانی نخواهد گرفت. حتی دوستان می توانند یکی از مصاحبه ها یا نوشته های یاسر را در سایتشان باز انتشار دهند. 

اما در مطلب دوم هر کدام از ما می توانیم به یک موضوع کلیدی در محیط زیست ایران بپردازیم و یادداشت را در آن حوزه نوشته و به یاسر تقدیم  کنیم. نام این یکی را هم می توانیم بگذاریم “تقدیم به یاسر: عنوان” که به جای کلمه ی عنوان، موضوع مورد بحث را جایگزین کنیم. مثلا “تقدیم به یاسر: تغییر اقلیم ایران” و یا “تقدیم به یاسر: سمن های محیط زیستی ایران”.

اگر کمی دقت کنید پتانسیل بسیار بالایی در دوستان وبلاگ نویس وجود دارد. مثلا کافی است محمد درویش یادداشتی در مورد روند بیابان زایی در ایران بنویسد، آقای عبیری گلپایگانی به بحث سمن ها بپردازد، مهدی اشراقی نقدی بر وبلاگ های محیط زیستی بنویسد، محسن تیزهوش به موضوعی در زاگرس اشاره کند، آقای خسروشاهی از ریزگردها بگوید، آقای انگورنج به شرایط جنگل ها بپردازد، دایی جان ناپلئون (بعد از یک تشکر جانانه) نقدی بر ساختار مدیریت محیط زیست داشته باشد، مهرداد مسیبی از شرایط منابع طبیعی بگوید، هومان خاکپور اشاره ای به طرح های انتقال آب بکند (البته نه در حدی که کارش به دادگاه بکشد!)، آقای اشکشی از شرایط کوهستان ها بنویسد و … و شاید خانم جمشیدی هم …

این فقط یک پیشنهاد است و دوست دارم قبل از تصمیم نهایی با نظرات دوستان پخته تر شود که اگر چنین شد و در نهایت مورد موافقت جمع قرار گرفت زحمت مراحل بعدی اش بر عهده ی دوستانی خواهد بود که قرار است سایت موج را مرتب کنند.