مدیر عامل ارم خبر داد: تلاش باغ وحش تهران برای تکثیر ببر سیبری در اسارت!

 

اگر چه خروج ماده ببر سیبری از قرنطینه سازمان حفاظت محیط زیست باعث خوشحالی تعداد زیادی از دوستداران حیوانات شد اما با فروکش کردن موج خوشحالی، اکنون حامیان حقوق حیوانات نگران آینده این حیوان هستند.

باغ وحش ارم بدنام ترین باغ وحش ایران در زمینه نگهداری از گربه سانان بزرگ است به شکلی که حامیان حقوق حیوانات باغ وحش ارم را قتلگاه گربه سانان بزرگ نامیده اند. زنده سوزاندن  14 شیر باغ وحش در آتش، خفه شدن ببر بنگال در استخر محل نگهداری، ماجرای مشکوک ناپدید شدن توله شیرهای باغ وحش ارم، ابتلای ببر نر سیبری به مشمشه و مرگ آن در باغ وحش ارم از جمله جنایاتی است که در باغ وحش ارم بر علیه گربه سانان بزرگ انجام شده و تاکنون افشا شده است.

در کنار سوابق تاریک باغ وحش ارم در نگهداری از گربه سانان بزرگ، نگرانی حامیان حقوق حیوانات زمانی به اوج خود می رسد که ایرج جهانگیر، مدیر عامل ارم همزمان با ورود ماده ببر سیبری به باغ وحش ارم در مصاحبه با فارس اعلام می کند که از فردا تمام تلاششان را برای ورود جفت حیوان از کشور روسیه انجام خواهند داد تا بتوانند این حیوان را در اسارتگاه ارم تکثیر کنند.

ادامه سکوت درباره نامه جعلی دامپزشک ارم!
مدیر عامل ارم در این مصاحبه همچنین عنوان می کند که تا دو ماه دیگر شیرهای ایرانی به ارم وارد خواهند شد. ماجرای ورود شیرهای آسیایی در بهار سال جاری پس از مشخص شدن جعلی بودن نامه باغ وحش ارم بسیار خبرساز شده بود. در بهار سال جاری پس از ادعای مدیران و دامپزشک باغ وحش مبنی بر ورود شیرهای آسیایی از طریق اتحادیه اروپایی باغ وحش ها و آکواریوم، چندی از حامیان حیوانات و روزنامه نگاران ضمن مکاتبه با «موسسه اروپایی باغ‌ وحش‌ها و آکواریوم‌ها» موسوم بهEAZA خواستار بررسی ادعای دامپزشک ارم شدند که مدیران موسسه اروپایی باغ وحش ها و آکواریوم ها اعلام کردند که این موسسه برنامه ای برای تبادل شیر آسیایی به ایران ندارد و نامه ای که توسط دامپزشک ارم منتشر شده است از سوی آنها نبوده و جعلی است.

پس از این رسوایی که بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت، حامیان حقوق حیوانات خواستار پاسخگویی مدیران و دامپزشک ارم در خصوص ورود شیر آسیایی و جعل نامه موسسه اروپایی باغ وحش ها و آکواریوم ها توسط دامپزشک ارم شدند که البته تا کنون پاسخی داده نشده است.

مطالب مرتبط:
– بعد از نامه جعلی؛ قاچاق یا انتقال قانونی شیرها به تهران؟!
– افشای یک جنایت در باغ وحش ارم تهران: شیرها را زنده زنده در آتش سوزاندند!
– باغ وحش ارم صلاحیت ورود ببر سفید و شیر آسیایی را ندارد
– رسوایی ارم!
– تکذیب عضویت ارم دراتحادیه باغ وحش های اروپایی
– نامه دیده بان حقوق حیوانات به معاون ابتکار در خصوص قاچاق حیات وحش

Posted in: دسته‌بندی نشده