تشکیل سازمان منابع زیستی

انحلال وزارت نیرو/ ادغام وزارت نفت و انرژی/ تشکیل سازمان محیط زیست ،منابع طبیعی وآب

متن پیشنهادی لایحه برنامه ششم توسعه (تنظیم شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور) منتشر شد. برنامه ششم در حال بررسی در دولت است و احتمالا در روزهای ابتدای دی ماه به مجلس ارائه خواهد شد. 

سازمان مدیریت در پیش‌نویس لایحه برنامه ششم توسعه به دولت پیشنهاد کرد، ماموریت‌ها، وظایف و موسسات و شرکتهای مرتبط با بخش انرژی از وزارت نیرو تفکیک و پس از ادغام با وزارت نفت، وزارت جدید انرژی تشکیل شود.

در لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه به دولت که پس از تصویب دولت و مجلس نهایی می شود، آمده است: به منظور ایجاد هماهنگی، انسجام بخشی و ارتقای بهره وری انرژی و نیز مدیریت جامع، هماهنگ و نظام مند منابع حیاتی (از قبل هوا، آب، خاک و تنوع زیستی) مبتنی بر توان و پایداری زیست بوم به ویژه با افزایش ظرفیت ها و توانمندی های حقوقی و ساختاری مناسب همراه با رویکرد مشارکت مردمی، تا پایان سال اول برنامه، «وزارت انرژی» از محل تفکیک ماموریت ها، وظایف و موسسات و شرکتهای مرتبط با بخش انرژی از وزارت نیرو و همچنین ادغام با وزارت نفت و «سازمان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آب» از محل تجمیع ماموریت‌های امور آب به همراه سازمان ها و شرکتهای وابسته از وزارت نیرو، سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست، با تجمیع تمامی منابع، امکانات و اختیارات موجود تشکل و زیر نظر رئیس جمهور اداره می شود.

 در همین ارتباط بخوانید:

ارائه مقاله در خصوص ضرورت تشکیل وزارت منابع طبیعی توسط نگارنده

مانده تا پخته شود فکر و اندیشه ما

Posted in: دسته‌بندی نشده